• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 17 مهر 1398
کد مطلب : 84035
+
-

عشایر بوشهر ۶۵۰۰ تن گوشت قرمز تولید می‌کنند

عشایر
عشایر بوشهر ۶۵۰۰ تن گوشت قرمز تولید می‌کنند

مدیر کل امورعشایر استان بوشهر گفت: با سرد شدن هوای مناطق ییلاقی فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یاسوج، کوچ قشلاقی عشایر به استان بوشهر آغاز شد و در ۷ ماه اسکان عشایر در استان بوشهر افزون بر 6۵۰۰ تن گوشت قرمز تولید می‌کنند.

 به گزارش تسنیم، «عبدالمحمد امینی‌زاده» از فعالیت 5200 خانوار عشایر در نقاط خوش‌آب‌وهوای استان بوشهر خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد خانوار عشایر 3300 خانوار کوچ‌رو و 1900 خانوار در شهرک‌های عشایری ساکن هستند.

وی به نقش مهم عشایر در تولید مواد پروتئینی پرداخت و تصریح کرد: عشایر که دارای 450 هزار راس دام سبک هستند، سالانه افزون بر 6500 تن گوشت قرمز، 13 هزار تن محصولات دامی و 30 هزار متر‌ مربع انواع صنایع دستی تولید می‌کنند. مدیر کل امورعشایر استان بوشهر با بیان این‌که 11 هزار هکتار اراضی کشاورزی در اختیار عشایر استان است افزود: عشایر استان بوشهر سالانه افزون بر 80 هزار تن محصولات کشاورزی در مناطق مختلف استان تولید می‌کنند.

امینی‌زاده با اشاره به آغاز کوچ قشلاقی عشایر به مناطق مختلف استان بوشهر خاطرنشان کرد: با سرد شدن هوای مناطق ییلاقی فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یاسوج، کوچ قشلاقی عشایر استان بوشهر به شهرستان‌های هشت‌گانه استان بوشهر آغاز شد. وی با اشاره به این‌که کوچ عشایر به مناطق قشلاقی استان بوشهر تا 15 آبان ادامه دارد تصریح کرد: عشایر در 8 شهرستان استان بوشهر اسکان می‌یابند و بیشترین گروه عشایری استان بوشهر در شهرستان دشتستان فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اسکان 7 ماه عشایر کوچرو در مناطق ییلاقی استان تصریح کرد: در 7 ماه اسکان عشایر در استان بوشهر افزون بر 6500 تن گوشت قرمز تولید می‌کنند.

 مدیر کل امورعشایر استان بوشهر با اشاره به پرداخت تسهیلات بانکی به عشایر افزود: امسال افزون بر 5 میلیارد تومان تسهیلات بانکی از محل صندوق توسعه ملی و از محل تسهیلات خشکسالی به عشایر پرداخت شده است. امینی‌زاده به فعالیت دام‌های عشایر در مراتع استان بوشهر پرداخت و خاطرنشان کرد: 40 درصد از مراتع استان بوشهر به مساحت 640 هزار هکتار در اختیار عشایر برای تعلیف دام‌ها است.

این خبر را به اشتراک بگذارید