• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 17 مهر 1398
کد مطلب : 84031
+
-

۷۰ درصد کتابخانه‌های استان بازسازی شدند

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون بیش از ۷۰ درصد کتابخانه‌های استان بازسازی و شاداب‌سازی شدند.
«فرهاد خلیل‌مقدم» در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: یکی از سیاست‌های امور کتابخانه‌ها ایجاد کتابخانه در شهرهای فاقد کتابخانه است.
وی با بیان این‌که در حال حاضر 66 کتابخانه در استان فعال است، افزود: از این تعداد 53 باب نهادی است و 13 باب کتابخانه به صورت مشارکتی اداره می‌شوند.
مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در مجموع در کل کتابخانه‌های استان تعداد 823 هزار جلد کتاب وجود دارد که مجموع اعضای این کتابخانه‌ها در استان به 43000 عضو رسیده است.
خلیل‌مقدم با بیان این‌که توسعه و تجهیزات کتابخانه‌های استان مطلوب هستند، خاطرنشان کرد: بیش از 70 درصد کتابخانه‌های استان بازسازی و شاداب‌سازی شدند و چیدمان آنها تغییر کرده و در زمینه روشنایی، رنگ‌آمیزی و فضاسازی و همچنین سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی کارهایی بسیار خوبی انجام شده است.
 وی گفت: در شهرستان اردل هم از 4 کتابخانه موجود 2 کتابخانه از نظر ارائه خدمات، نمونه استانی و در مجموع در استان 5 باب کتابخانه جزو کتابخانه‌های برتر شدند. 
 مدیر کل امور کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در کل شهرهای استان 9 شهر فاقد کتابخانه داریم که در حال تعیین تکلیف آنها هستیم. کتابخانه هارونی افتتاح و در نافچ و پردنجان هم در حال اجرای عملیات ساخت هستیم. همچنین کتابخانه شهید جعفرزاده سامان هم در هفته کتاب افتتاح می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید