• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 17 مهر 1398
کد مطلب : 84026
+
-

بازدید 44 هزار گردشگر از آثار جهانی ساسانیان

این سو و آن سوی استان
بازدید 44 هزار گردشگر از آثار جهانی ساسانیان

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس اعلام کرد که طی 6 ماه اول امسال، حدود 44 هزار گردشگر داخلی و خارجی از آثار جهانی منظر ساسانیان بازدید کرده‌اند. 

به گزارش ایسنا، «مصیب امیری» با یادآوری این‌که آثار منظر باستانی ساسانیان تیرماه سال 97 به ثبت جهانی رسید گفت: امسال شاهد افزایش شمار بازدیدکنندگان از این آثار بوده‌ایم، به طوری که طی 6 ماه اول امسال، 43 هزار و 655 نفر از آثار موجود در محور ساسانیان بازدید کرده‌اند.

وی یادآور شد: پرونده منظر باستانی ساسانیان فارس شامل شهر تاریخی بیشاپور، نقش‌برجسته‌های تنگ چوگان، غار و مجسمه شاپور در شهرستان کازرون، کاخ اردشیر، قلعه‌دختر، نقش‌برجسته‌های تنگاب و شهر تاریخی گور در شهرستان فیروزآباد و کاخ ساسان در شهرستان سروستان است و البته از این 8 اثر شهر تاریخی بیشاپور، نقش‌برجسته‌های تنگ چوگان و کاخ اردشیر بلیت‌فروشی دارد و آمار بازدیدها بر اساس همین مشخص می‌شود.

 امیری با بیان این‌که در 6 ماه اول امسال، 1023 بازدید خارجی از کاخ اردشیر در شهرستان فیروزآباد انجام شده است اضافه کرد: در این مدت، 20 هزار و 122 نفر از مجموعه تاریخی- طبیعی بیشابور، تنگ چوگان و موزه بیشاپور شهرستان کازرون بازدید کرده‌اند که از این تعداد 4306 نفر بازدیدکنندگان خارجی و 22 هزار و 510 داخلی بوده‌اند.

مدیر کل میراث فرهنگی فارس گفت: با توجه به ثبت جهانی این محور، سعی بر این است که از سرمایه‌گذاران در حوزه تامین زیرساخت‌های گردشگری برای خدمات‌دهی بهتر به گردشگران یاری گرفته شود.

 امیری گفت: شهرستان کازرون با 8 تاسیسات اقامتی در مجموع دارای ظرفیت 303 نفر-شب اقامت، شهرستان فیروزآباد با 4 تاسیسات اقامتی دارای ظرفیت 80 نفر-شب اقامت و سروستان با یک اقامتگاه بوم‌گردی عشایری دارای ظرفیت 18 نفر-شب اقامت است.

وی یادآور شد: برای افزایش تاسیسات اقامتی و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز بخش گردشگری، بیش از 4 مجوز برای شهرستان کازرون، 10 مجوز برای فیروزآباد و 2 مجوز برای شهرستان سروستان صادر شده است.
 امیری گفت: قطعا پس از ایجاد و بهره‌برداری از این مجموعه‌ها، علاوه بر افزایش ظرفیت اقامتی، اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم حوزه گردشگری و البته سایر حوزه‌ها را در استان فارس شاهد خواهیم بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید