• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 17 مهر 1398
کد مطلب : 84021
+
-

بوشهر؛ میزبان جشنواره و نمایشگاه ملی خرما

در استان
بوشهر؛ میزبان جشنواره و نمایشگاه ملی خرما

جشنواره، نمایشگاه و میز ملی خرما و صنایع وابسته آبان امسال در بوشهر برگزار می‌شود.

 به گزارش ایرنا، سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: این استان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه تولید و صادرات خرما است و برگزاری نمایشگاه، جشنواره و میز ملی این محصول در ۲۱ تا ۲۴ آبان‌ماه می‌تواند به معرفی این ظرفیت‌ها کمک کند.
 
«قاسم قائدی» در نشست هماهنگی برگزاری جشنواره، نمایشگاه و میز ملی خرما در بوشهر افزود: خرما و نخل در استان بوشهر کارکردی فراتر از اقتصاد و معیشت دارد و با فرهنگ مردم بومی منطقه عجین است. وی ادامه داد: رونق کسب و کارهای مرتبط با خرما علاوه بر آثار اقتصادی، مزایای فراوان دیگری نیز برای استان بوشهر دارد.

قائدی گفت:‌ بر اساس تأکید استاندار بوشهر مبنی بر معرفی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های بالقوه استان، حوزه معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری برگزاری مطلوب جشنواره خرما را با حساسیت رصد می‌کند. وی یادآور شد: جشنواره ملی خرما و صنایع وابسته با مشارکت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندر بوشهر و انجمن ملی خرما و حضور مسئولان ملی و استان‌های خرماخیز و نمایندگانی از مدیران استان‌های پرمصرف خرما در بوشهر برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: به منظور تقسیم کار و تعریف وظایف دستگاه‌ها و متولیان برگزاری نمایشگاه و جشنواره، کمیته‌های علمی و اجرایی، پشتیبانی و بازاریابی، سرمایه‌گذاری و تبلیغاتی و نمایشگاهی تعریف شده است. 
قائدی افزود: کمیته‌های چهارگانه باید به‌سرعت تشکیل و فعالیت‌های مربوطه را آغاز کنند تا شاهد برگزاری باشکوه این رویداد مهم باشیم. 

این خبر را به اشتراک بگذارید