• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 17 مهر 1398
کد مطلب : 83996
+
-

طرح جامع سرمایه‌گذاری در سمنان تدوین می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با تأکید بر جلب رضایت مردم در حوزه مدیریت شهری اظهار کرد: باید طرح جامع سرمایه‌گذاری در استان سمنان تدوین شود.  به گزارش تسنیم، «حشمت‌الله عسگری» در جلسه کارگروه مشورتی شوراهای اسلامی شهر و روستای استان سمنان که در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان برگزار شد با بیان این‌که جلب رضایت مردم اصل مهم در توسعه شهری است، گفت: شورای اسلامی شهر به ‌عنوان رکن مهم مدیریت شهری با مشارکت مردم باید همراه باشد. 

وی با تأکید بر تغییر نگرش در حوزه مدیریت و توسعه شهری و مشکلات مربوط به آن ادامه داد: مشکلات شهری باید به مسأله تبدیل و به آنان پاسخ داده شود. اگر این رویکرد دنبال شود، در حوزه مدیریت شهری شاهد سرمایه‌گذاری و کسب درآمدهای پایدار خواهیم بود. 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با بیان این‌که سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در شهرها به دلیل بازدهی بالا و سریع رغبت بیشتری دارند، افزود: نباید در تصمیم‌گیری در بخش‌های مختلف مدیریت شهری متکی به اعتبارات دولتی بود. 

عسگری خاطرنشان کرد: مشارکت مردم، منابع مردم، آورده مردم و مشارکت و تجهیز بخش خصوصی باید در مدیریت شهری به جای اتکا به اعتبارات دولتی و عمرانی مورد توجه قرار گیرد. 
وی با تأکید بر این‌که باید شرایط اقتصادی حال حاضر در بحث مدیریت شهری مورد توجه جدی قرار گیرد، گفت: رضایت مردم در تصمیم‌گیری‌های انجام‌شده در حوزه مدیریت شهری باید در اولویت نخست قرار داشته باشد. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان طولانی شدن روند اجرای پروژه را باعث نارضایتی مردم دانست و توضیح داد: در حوزه مدیریت شهری باید اقدامات و پروژه‌ها با کمترین هزینه و بیشترین رضایت عمومی همراه باشد تا موفقیت در این زمینه حاصل شود. 

عسگری افزود: باید همه شهرها و روستاها در استان سمنان طرح جامع سرمایه‌گذاری داشته باشند و به مقوله برندسازی و محصول‌سازی به‌ طور جدی توجه شود. 
وی اجرای موفق طرح بازآفرینی شهری را علاوه بر زیباسازی سیمای شهری، در ایجاد فرصت‌های شغلی مؤثر دانست. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان بر ضرورت استفاده از حریم شهرها برای بخش گردشگری، فراهم‌سازی حضور سرمایه‌گذاران و عدم سخت‌گیری در مدیریت شهری تأکید کرد. 
عسگری با تأکید بر جدیت و نظارت دقیق بر تمدید پروانه معادن گفت: راه‌اندازی کارخانه فراوری مواد معدنی در کنار معادن از موارد لازم‌الاجرا در بهره‌برداری و ایجاد معادن است. 
وی تصریح کرد: در ایجاد معادن جدید باید به مسائل زیست‌محیطی، ارزآوری، ایجاد اشتغال و زیانبار نبودن توجه شود و لازم است معدنکاران در صورت وارد کردن زیان‌رسانی برای پرداخت خسارت اقدام کنند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید