• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 17 مهر 1398
کد مطلب : 83983
+
-

مدیریت دشوار پساب در بالادست شهر قم

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم گفت: تصویب جانمایی طرح ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک پردیسان قم در شورای برنامه‌ریزی استان نیازمند خرید پساب توسط شهرداری است، چون مدیریت آن در بالادست شهر امکان‌پذیر نیست.

به گزارش ایرنا «محسن بهشتی» افزود: اگر زمینه استفاده از پساب فراهم نشود، نمی‌توان آن را مدیریت کرد و باید جاری شود.
وی بیان کرد: پساب قم هم‌اکنون در انتهای این شهر وارد رودخانه و روستاهای پایین‌دست می‌شود و آسیب‌هایی نیز به محیط ‌زیست وارد کرده است ولی مشهود نیست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم با اشاره به محل تعیین‌شده برای ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب پردیسان گفت: چون این نقطه در بالادست شهر واقع‌ شده، باید پساب را وارد رودخانه کنیم.
این مسئول ادامه داد: نایب‌ رئیس شورای اسلامی شهر قم و مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری استان اطمینان دادند از این پساب برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم گفت: قبل از تصویب طرح ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب پردیسان باید شورای اسلامی شهر نیز مصوب کند که شهرداری پساب حاصل از این تصفیه‌خانه را طبق تعرفه و نرخ وزارت نیرو خریداری خواهد کرد.

بهشتی با اشاره به نگرانی‌ها در مورد مکان این تصفیه‌خانه افزود: این معضلی که به‌ واسطه جاری شدن پساب پایین‌دست ایجاد شده، اگر در بالادست نیز به وجود آید، نمی‌توانیم آن را مدیریت کنیم.
وی اضافه کرد: اگر این مصوبه ارائه شود، تصفیه‌خانه پردیسان را در شورای برنامه‌ریزی تصویب می‌کنیم، چون بلافاصله پس از تصویب، شرکت آبفای قم، طرح را اجرا خواهد کرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :