• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 17 مهر 1398
کد مطلب : 83992
+
-

افزایش تولید گوشت بوقلمون در خمین

 رئیس شبکه دامپزشکی خمین گفت: تولید گوشت بوقلمون نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از ۲ برابر شد.

 «علی‌اصغر حمزه‌لو» درگفت‌و‌گو با ایرنا افزود: ۳۶۰ تن گوشت بوقلمون نیمه نخست امسال در خمین تولید شده درحالی‌که تولید این ماده پروتئینی در مدت مشابه پارسال ۱۵۰ تن بود.
وی علت افزایش تولید گوشت بوقلمون در این شهرستان را بهبود ظرفیت تولید و رسیدن جوجه‌ها به وزن مطلوب واحدهای پرواری بیان کرد. 

رئیس شبکه دامپزشکی خمین ادامه داد: این میزان گوشت بوقلمون از ۲۱هزار قطعه جوجه‌ریزی در 7 واحد پرورشی خمین به‌ دست آمده است.
حمزه‌لو عنوان کرد: 8 واحد پرورش بوقلمون در خمین وجود دارد که در 7 واحد پرورشی جوجه‌ها به وزن مورد نظر رسیده و بقیه ظرفیت پرورش در مراحل پرواربندی هستند.

وی اظهار کرد: خمین در تولید گوشت بوقلمون رتبه نخست استان مرکزی را دارد و بیش از ۶۰ درصد تولید این ماده پروتئینی متعلق به این شهرستان است.
رئیس شبکه دامپزشکی خمین بیان کرد: هر دوره پرواربندی بوقلمون 4 ماه است و نیاز است که در خمین ضمن توسعه ظرفیت پرورش بوقلمون، صنایع وابسته و زنجیره تولید آن تکمیل شود.

حمزه‌لو بیان کرد: نبود واحد کشتارگاهی و مراکز بسته‌بندی گوشت بوقلمون از حلقه‌های مفقوده در زنجیره تولید تا عرضه گوشت بوقلمون در این شهرستان است. 
وی گفت: بوقلمون پرورشی این شهرستان به کشتارگاه‌های تهران، اصفهان و قم ارسال می‌شود و در این استان‌ها بسته‌بندی شده و به سایر مناطق کشور ارسال می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی خمین افزود: در واحدهای پرورش بوقلمون این شهرستان ۴۰ فرصت اشتغال مستقیم ایجاد شده است که ظرفیت توسعه آن نیز وجود دارد.
حمزه‌لو به خواص مصرف گوشت بوقلمون اشاره کرد و گفت: گوشت بوقلمون کلسترول خون را کاهش داده و ضمن ایجاد آرامش از سرطان جلوگیری می‌‏کند.
وی اضافه کرد: در گوشت بوقلمون مقادیر قابل‌توجهی از امگا ۳ وجود دارد که سبب باز شدن مجاری عروقی بدن و کاهش کلسترول می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید