• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 17 مهر 1398
کد مطلب : 83990
+
-

مرکزی رتبه دوم وقوع تصادفات کشور را دارد

فرمانده نیروی انتظامی استان‌مرکزی گفت: مرکزی در شاخصه فراوانی وقوع تصادفات نسبت به وسعت استان، رتبه دوم را در کشور دارد. به گزارش مهر، سرهنگ «حسن مفخمی شهرستانی» در همایش طلایه‌داران فرهنگ ترافیک در اراک، به آمار 6 ماهه در حوزه ترافیک استان اشاره کرد و افزود: در کشور میزان تصادفات به ازای هر 100 هزار نفر، 20۴۸ نفر است که این آمار در استان به 1۳۷۶ نفر می‌رسد.

 وی ادامه داد: استان بر اساس وسعت دارای رتبه ۱۶ است اما نرخ وقوع تصادفات در کشور استان رتبه دوم را دارد. در فراوانی تصادفات نیز در بین ۳۴ استان کشور، دارای رتبه یازدهم است. فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی بیان کرد: 3 درصد متوفیان و 2 درصد مجروحین تصادفات کل کشور مربوط به استان مرکزی است. سرهنگ شهرستانی گفت: در ۱۰ سال اخیر در حوزه درون‌شهری وضعیت خوبی را در خصوص تصادفات در سطح استان شاهد نیستیم و باید حداقل کف کاهش تصادفات در سال را شاهد باشیم.  وی اظهار کرد: در ۱۰ سال اخیر سهم عابران پیاده استان با وضعیت خوبی مواجه نیست و ۴۵ درصد است. 

علی‌رغم تغییر در روند ورودی خودروها به تناسب آن تلاشی برای آماده کردن خیابان‌ها انجام نشده است و باید سرعت‌ها را کاهش دهیم.  فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی گفت: میزان تصادفات استان در حوزه موتورسیکلت در سال ۸۸، ۳۰ درصد و در سال ۹۷ به ۳۹ درصد رسیده است. همه باید همکاری کنیم تا امنیت ترافیکی در جاده‌ها اتفاق افتد. وی با اشاره به مهم برشمردن بحث پیشگیری بیان کرد: امروز باید در کنار آموزش، پیشگیری و اطلاع‌رسانی توسط پلیس، مردم نیز مشارکت کنند. 

فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی اظهار کرد: نقش همیاران پلیس در حوزه پیشگیری بسیار مهم است و به همین دلیل آموزش آنها را دنبال می‌کنیم. سرهنگ شهرستانی اضافه کرد: در یک زمانی توانستیم تعداد کشته‌های ناشی از تصادفات را از ۲۸ هزار به ۱۷ هزار نفر کاهش دهیم اما اکنون بحث آموزش مطرح است. هرچه بتوانیم در این زمینه فعالیت کنیم با نتیجه بهتری مواجه خواهیم شد.

 وی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت نخبگان و ایده‌های تمامی آحاد جامعه در کاهش تصادفات موثر است. فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی گفت: راهبرد کلان پلیس در قالب همین همکاری‌ها و تعامل تعریف شده است و با توجه به فضای مجازی و استفاده از فناوری‌های نوین هوشمند‌سازی اتفاق می‌افتد که اتفاقا مردم بهره‌بردار اصلی این موضوع هستند تا حوادث ناگوار در این حوزه کمتر شود.  سرهنگ شهرستانی بیان کرد: هدف پلیس این است که با کمک دانش‌آموزان بتوان با برنامه‌‌ریزی و هدفمندی به نتیجه لازم در ارتقای فرهنگ آموزش ترافیک و کاهش و قطع تصادفات دست پیدا کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید