• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
سه شنبه 16 مهر 1398
کد مطلب : 83820
+
-

وثیقه‌های سنگین برای زورگیران گروگانگیر

وثیقه‌های سنگین برای زورگیران گروگانگیر


2مرد و یک زن زورگیر که با گروگان گرفتن زنی جوان به حساب‌های بانکی‌اش دستبرد زده بودند با قرار وثیقه‌های 3میلیارد تومانی راهی زندان شدند.
به‌گزارش همشهری، تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی تهران برای دستگیری این باند از دهم شهریورماه امسال شروع شد. آن روز زن جوانی نزد مأموران پلیس رفت و مدعی شد که در دام زورگیران گروگانگیر گرفتار شده است. او توضیح داد: شب قبل وقتی می‌خواستم به خانه بروم در خیابان مهران سوار یک سمند سفید شدم که راننده‌اش وانمود می‌کرد مسافرکش است. یک خانم روی صندلی جلو و آقایی روی صندلی عقب نشسته بود و به‌نظر می‌رسید که مسافرند و به همین دلیل من هم سوار ماشین شدم اما پس از طی مسیری کوتاه، راننده تغییر مسیر داد و وارد اتوبان تندگویان شد.
زن جوان ادامه داد: به او اعتراض کردم اما در همین هنگام مردی که در صندلی عقب کنار من نشسته بود چاقوی بزرگی را از زیر صندلی بیرون کشید و با دسته چاقو چند ضربه به من زد و با تهدید و فحاشی حلقه ازدواج و ساعت مچی‌ام را به زور گرفت. در آن لحظه وحشت کرده بودم و او در ادامه کیفم را گرفت و 2گوشی موبایلم به همراه کارت‌های عابربانکم را درآورد و با تهدید خواست که رمزشان را بگویم. من هم از ترس جانم رمز کارت‌ها را گفتم و آنها به مقابل چند عابربانک و مغازه رفتند و همه موجودی کارت‌هایم را خالی کردند.
شاکی گفت: ماجرا به همین‌جا ختم نشد. چرا که مرد زورگیر گوشی‌هایم را به خانمی که روی صندلی جلو نشسته بود داد و او نیز با چک کردن پیام‌هایم متوجه شد که تعدادی کارت عابر بانک نیز در منزل دارم که موجودی قابل توجهی دارند. به همین دلیل آنها مجبورم کردند که با اعضای خانواده‌ام تماس بگیرم و بخواهم موجودی کارت‌ها را به حسابی که می‌گویم واریز کنند که خوشبختانه آنها این کار را نکردند. در نهایت نیز سارقان حدود ساعت 11شب به من گفتند که آدرس منزلت را بده وگرنه تو را خواهیم کشت. وقتی به مقابل خانه‌مان رسیدیم، آنها مرا پیاده کردند و گفتند که تا ساعت یک شب مهلت داری پول‌های بقیه حساب‌ها را کارت به کارت کنی و اگر این کار را نکنی یا شکایت کنی، آدرس منزلت را می‌دانیم و روزگارت را سیاه خواهیم کرد. آنها مرا رها کردند و من تصمیم گرفتم ماجرا را به پلیس اطلاع دهم.
با این شکایت، تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری زورگیران گروگانگیر آغاز شد. کارآگاهان با حضور در محل‌هایی که سارقان شاکی را به آنجا برده بودند و بررسی دوربین‌های مداربسته و تحقیقات تخصصی موفق شدند راننده خودروی سمند را شناسایی کنند. مخفیگاه این فرد در محدوده خلازیر شناسایی و با هماهنگی‌های قضایی تیمی از کارآگاهان راهی آنجا شده و این مرد را دستگیر کردند.
متهم در بازجویی اولیه به زورگیری از زن جوان اعتراف کرد و گفت که سرقت را به همراه همسر موقتش و یکی از دوستانش انجام داده است. با این اطلاعات 2متهم دیگر نیز دستگیر و به اداره آگاهی منتقل شدند. به‌گفته سرهنگ احمد نجفی، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران، با توجه به نحوه سرقتی که این باند انجام داده بودند، قاضی پرونده برای هر 3نفر آنها قرار وثیقه‌های 3میلیارد تومانی صادر کرد و تحقیقات برای کشف دیگر سرقت‌های این باند ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید