• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 16 مهر 1398
کد مطلب : 83752
+
-

مهاجرت معکوس به روستاها با رونق اشتغال

استاندار کردستان به اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاها توصیه کرد دولت را برای ماندگاری و مهاجرت معکوس مردم به روستاها و ایجاد تولید و اشتغال یاری کنند. به گزارش ایرنا «بهمن مرادنیا» در دیدار رئیس شورای عالی استان‌ها و جمعی از نمایندگان شوراهای اسلامی استان کردستان، دولت و شوراهای شهر و روستا را خدمتگزار مردم دانست و افزود: دولت در حد توان نسبت به ایجاد زیر ساخت‌ها و امکانات اقدام خواهد کرد اما شوراها نیز باید در این زمینه کمک‌حال دولت باشند. 

وی با بیان این‌که دولت در برخی از روستاها اقدام به ایجاد همه امکانات و زیرساخت‌ها کرده، ولی با رشد منفی جمعیت و مهاجرت بی‌رویه مواجهیم، اظهار کرد: در حال حاضر تولید و اشتغال از مهم‌ترین مسائلی است که باید به آن پرداخته شود، چراکه این مساله عامل ماندگاری مردم در روستاهاست. استاندار کردستان به عدیده بودن مشکلات و افزایش سطح انتظارات مردم اشاره کرد و یادآور شد: وضعیت کشور به گونه‌ای نیست که پاسخگوی برآورده کردن این حجم از نیازها باشد. البته شوراها نباید در مسائل استان بخشی‌نگر باشند بلکه باید مشکلات استان را به صورت جامع ببینند و در این راه با ارائه پیشنهادهای موثر به حل مشکلات کمک کنند. 

وی اضافه کرد: برخی از شهرهای استان لوازم و کالاهای مورد نیازشان را از دیگر استان‌ها تهیه می‌کنند، بنابراین شوراها مردم را تشویق به خرید از تولیدات استان خود کنند که این امر به رونق تولید در داخل کمک خواهد کرد.استاندار کردستان به خرید گوجه‌فرنگی از کشاورزان استان نیز اشاره کرد و گفت: تعاون روستایی به صورت تضمینی گوجه‌فرنگی را از قرار هر کیلو ۱۰ هزار ریال خریداری می‌کند که تاکنون نیز 7هزار تن از این محصول را خریداری کردهاست.


تدوین پیش‌نویس بازنگری قانون شوراها 

رئیس شورای عالی استان‌ها نیز از تدوین پیش‌نویس بازنگری قانون شوراها تا هفته آینده خبر داد و اظهار کرد: این طرح با هدف ارتقای جایگاه شوراها به مجلس ارائه خواهد شد، ضمن این‌که لایحه درآمدهای پایدار نیز تقدیم مجلس شده است. «مرتضی الویری» به فعالیت ۱۲۰ هزار نفر در شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور اشاره کرد و افزود: در شرایط فعلی کشور ضرورت دارد بیش از گذشته به توانایی‌های مردمی تکیه کرده و از نقدینگی موجود در دست آنان برای توسعه کشور استفاده کنیم. وی با بیان این‌که هنوز از ظرفیت سازندگی مردم به‌درستی در کشور بهره نگرفته‌ایم، اضافه کرد: در صورتی که این ظرفیت ویژه به کار گرفته شود بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید