• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 16 مهر 1398
کد مطلب : 83759
+
-

۱۵۵هکتار از طبیعت بانه در آتش سوخت

سرپرست فرمانداری بانه گفت: در نیمه نخست امسال ۱۵۵ هکتار از مراتع و جنگل‌های این شهرستان مرزی طعمه حریق شد که این میزان در مقایسه مدت مشابه پارسال ۳۴ درصد افزایش داشته است. به گزارش ایرنا «محمد امین‌زاده» با اشاره به اهمیت وجود جنگل و مراتع اظهار کرد: امسال ۸۳ مورد آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع اتفاق افتاده که باعث شد ۱۵۵ هکتار از اراضی مرتعی و جنگلی شهرستان طعمه حریق شود. وی یکی از مهم‌ترین عوامل آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع را وجود پوشش گیاهی فراوان به‌خاطر بارش مناسب باران در سال قبل اعلام کرد و افزود: بارش باران افزایش چشمگیری داشت و باعث رشد پوشش گیاهی شد، بنابراین این پوشش گیاهی یکی از مهم‌ترین عوامل در ایجاد آتش‌سوزی است که مهار آن را نیز کُند می‌کند.

 امین‌زاده اضافه کرد: سال گذشته ۲۳ مورد آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های بانه اتفاق افتاد که ۱۱۵هکتار از مراتع و جنگل‌ها در آتش سوخت. با توجه به آمارها آتش سوزی مراتع و جنگل‌ها امسال نسبت به سال قبل ۳۴ درصد افزایش داشته است. 

وی پوشش گیاهی زیاد، گرمای شدید، عوامل انسانی عمدی و غیرعمدی را از مهم‌ترین مشکلات دانست و ادامه داد: اکیپ‌های اطفای حریق برای کنترل آتش‌سوزی‌ها در روستاها با همکاری دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی تشکیل شده و وسایل و امکانات لازم نیز در اختیار آنها قرار داده شده است. سرپرست فرمانداری بانه گفت: افرادی به صورت عمدی به منظور سوءاستفاده و تعرض به اراضی ملی اقدام به آتش‌زدن جنگل‌ها و مراتع کرده‌اند، اما این متخلفان تاکنون شناسایی نشده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید