• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 16 مهر 1398
کد مطلب : 83742
+
-

اشتغال 4 هزار جویای‌ کار در یزد

مدیرکل تأمین اجتماعی یزد گفت: در ۶ ماهه نخست امسال زمینه اشتغال 4۲۰۰ نفر از جویندگان کار با معرفی آنها از سوی مراکز کاریابی به کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی و برقراری بیمه در استان فراهم شده است.
«مجید درویشی» در حاشیه دیدار با کارکنان تامین اجتماعی شعبه ابرکوه در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: هم‌اکنون ۲۵ هزار و ۱۰۰ کارگاه تولیدی، خدماتی و صنعتی در استان فعال است که حدود ۲۰۰ هزار نفر در این کارگاه‌ها شاغل هستند. وی اظهار کرد: در مدت یادشده ۷۵۸میلیارد تومان در قالب تعهدات کوتاه‌مدت، بلندمدت، مستمری و بیمه بیکاری به افراد تحت پوشش در استان پرداخت شد که این مبلغ نسبت به مدت مشابه پارسال، ۲۵ درصد رشد دارد.
درویشی بیان کرد: هم‌اکنون تمامی انواع خدمات غیرحضوری شامل دریافت لیست حق بیمه، برگ پرداخت، درخواست دفترچه بیمه، درخواست سوابق، دریافت صورت‌حساب بدهی، اعتراض به سوابق، اعتراض به بدهی برآوردی، مشاهده نتایج بازرسی از کارگاه‌ها و... انجام می‌شود. وی ادامه داد: این خدمات با عنوان طرح ملی مرحوم محمدباقر نوربخش، مدیرعامل پیشین سازمان تامین اجتماعی در راستای تسهیل و روان‌سازی امور مخاطبان و شفافیت در ارائه خدمات اجرا می‌شود. مدیرکل تامین اجتماعی یزد اظهار داشت: افراد تحت پوشش می‌توانند برای دریافت خدمات به سامانه eservices.tamin.ir مراجعه کنند. وی یادآور شد: ۷۸ درصد جمعیت یزد از خدمات تامین اجتماعی بهره‌مند هستند و استان به لحاظ ضریب پوشش بیمه نسبت به جمعیت مقام نخست کشور را در اختیار دارد. درویشی تعداد بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی استان با احتساب افراد تبعی را ۹۰۱ هزار نفر ذکر کرد. مدیرکل تامین اجتماعی یزد با بیان این‌که هدف تأمین اجتماعی کوتاه کردن فاصله خدمات‌رسانی به شهروندان است، اظهار کرد: ۱۶ شعبه اصلی، 8 شعبه اقماری و 5 شعبه کارگزاری استان به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند. به گفته درویشی، این نهاد تا پایان شهریور امسال ۳۳۱ میلیارد تومان بدهی قطعی و ۶۸ میلیارد تومان بدهی برآوردی از کارفرمایان استان طلب دارد. وی از تامین اجتماعی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های اقتصادی در کشور یاد کرد و یادآور شد: ۱۲۲ هزار میلیارد تومان بودجه این نهاد در سال ۱۳۹۸ مربوط به حوزه بیمه است، در حالی که بودجه دولتی کشور ۴۰۷ هزار میلیارد تومان از محل همه منابع است.

این خبر را به اشتراک بگذارید