• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
سه شنبه 16 مهر 1398
کد مطلب : 83747
+
-

توزیع ۱۵۶ هزار کارت سوخت در اصفهان

پست
توزیع ۱۵۶ هزار کارت سوخت در اصفهان


مدیرکل پست استان اصفهان گفت: تاکنون ۱۵۶ هزار و ۴۰۶ فقره کارت سوخت در استان اصفهان توزیع شده است، همچنین از زمان اعلام طرح ضرورت استفاده از کارت سوخت شخصی، طی ۴۵ روز اخیر با استفاده از تمام امکانات ۹۰ هزار کارت سوخت در استان توزیع شد. 
به گزارش ایسنا، «حمید باقری» به مناسبت هفته و روز جهانی پست در جمع خبرنگاران، درخصوص این‌که چرا سهم کمی از بازار را در اختیار داریم و بازار سیاه وجود دارد، اظهار کرد: متاسفانه افراد فعال در بازار سیاه تابع مقررات یکپارچه نیستند و حقوق مصرف‌کننده، شرایط رقابت و کسب و کار را رعایت نمی‌کنند، در حالی که در کسب و کارهای استاندارد و شفاف از صفر تا ۱۰۰ عملیات اجرا به صورت یکپارچه و با کمترین هزینه انجام می‌شود. 
وی با تاکید بر این‌که کسب و کارهای پنهان، بهره‌وری را کاهش می‌دهد، افزود: در حالی که میانگین هزینه تمام‌شده حمل‌ و ‌نقل در زنجیره تولید دنیا 6 درصد است، این عدد در ایران حدود ۱۲ درصد است. متاسفانه در کشور حجم زیادی از مرسولات با اتوبوس‌ حمل می‌شود، در حالی که با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان این خدمات می‌تواند به صورت یکپارچه توسط پست انجام می‌شود. 
 مدیر کل پست استان اصفهان به خدمات نیابتی سازمان‌ها اشاره کرد و گفت: با این‌که زیرساخت‌های لازم همچون شبکه‌های‌‌ای تی، امکانات لجستیک و... در پست فراهم است، اما باز هم برخی سازمان‌ها و دستگاه‌های خصوصی و دولتی همچنان تمایل به مراجعه حضوری مردم دارند، در حالی که یکی از پایه‌های دولت الکترونیک استفاده از خدمات پستی است و در صورت همکاری دستگاه‌ها سرانه ترافیکی پستی استان بیشتر از امروز خواهد شد. 


انباشت۴۱ هزار کارت ملی توزیع نشده  در باجه‌های پستی  

باقری در خصوص توزیع کارت سوخت، توضیح داد: از ابتدای طرح تاکنون، ۳۸ هزار و ۷۶۶ فقره کارت سوخت به دلیل نبود مالک و یا آدرس اشتباه هنوز توزیع نشده است، به همین منظور در باجه‌های معطله، سرویس متعارف برای توزیع کارت سوخت ایجاد شده است. 
وی افزود: تاکنون ۱۵۶ هزار و ۴۰۶ فقره کارت سوخت در استان اصفهان توزیع شده است، همچنین از زمان اعلام طرح ضرورت استفاده از کارت سوخت شخصی و طی ۴۵ روز اخیر با استفاده از تمام امکانات ۹۰ هزار کارت سوخت در استان توزیع شد. 
مدیرکل پست استان اصفهان در خصوص توزیع کارت ملی هوشمند نیز گفت: در حال حاضر ۴۱ هزار و ۴۳۹ فقره کارت ملی هوشمند در باجه‌ها رسوب کرده و دارندگان آن با وجود اطلاع‌رسانی بسیار از طریق پیامک هنوز برای دریافت کارت خود به باجه‌های پست مراجعه نکرده‌اند. 
باقری افزود: در این مدت ۳۳ هزار و ۸۱۱ شناسنامه ثبت احوال و ۷۳۸ هزار و ۲۰۳ فقره عوارض شهرداری توزیع و همچنین ۱۲ هزار و ۳۸۸ فقره تعویض و تمدید گواهینامه، توزیع ۱۸ هزار و ۹۴۵ فقره ابلاغیه دادگستری و... انجام شده است. 


فعال بودن ۱۲۶ خط ارتباطی 

وی با اشاره به عملکرد پست استان اصفهان طی 6 ماه نخست امسال، اظهار کرد: استان اصفهان با داشتن ۱۰۲۶ واحد پستی سهم 7 درصدی کشور را دارد و استانی شاخص در امر ارتباطات است. 
مدیرکل پست استان اصفهان افزود: استان اصفهان دارای ۸۷ واحد پستی دولتی شامل ۲۳ اداره، 7 ناحیه و ۵۶ واحد شهری دولتی است، همچنین 3 آژانس پستی شهری، ۳۴۵ دفتر پست پیشخوان، ۹۳ نمایندگی پست شهری، ۲۱۲ نمایندگی پست روستایی و ۲۸۴ دفتر ITC در استان فعال است. 
باقری یادآور شد: ۵۲ درصد واحدهای پستی در شهر و ۴۸ درصد واحدها در روستاها مشغول فعالیت هستند، همچنین به ازای هر ۴۹۹۱ نفر جمعیت استان یک واحد پستی فعال است. 
وی با بیان این‌که دسترسی مردم استان به خدمات پستی نسبت به کشور مطلوب است، تاکید کرد: ۴۳ درصد نیروی انسانی پست استان در بخش نامه‌رسانی فعالیت می‌کنند که کمتر استانی این ویژگی را دارد، همچنین ۱۰۶۰ نفر به صورت غیردولتی با اداره پست استان همکاری دارند. 
مدیرکل پست استان اصفهان با بیان این‌که اصفهان به دلیل قرار گرفتن در کریدور ارتباطی کشور، مرکز مبادله ۱۰ استان است، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲۶ خط ارتباطی درون و برون استانی در اصفهان فعال است که ماهیانه حدود ۳ میلیارد ریال برای این خطوط پستی هزینه می‌کنیم. 


فعالیت ۳۶۱ فروشگاه اینترنتی 

باقری با بیان این‌که طی 6 ماه امسال روزانه ۲۶ هزار مرسوله پستی وارد و ۳۴ هزار مرسوله از استان صادر شده است، گفت: سهم اصفهان در ترافیک پستی کشور 5/4 درصد است، همچنین در مجموع تا پایان شهریور 5 میلیون و ۸۰ هزار مرسوله وارد استان و 6 میلیون و ۲۱۴ هزار و ۵۸۶ فقره مرسوله از استان خارج شده است. 
وی افزود: تا پایان شهریورماه، ۳۶۱ فروشگاه خرید اینترنتی در استان فعال شده که نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد رشد داشته است، همچنین تعداد مرسولات خرید و فروش اینترنتی استان در این مدت ۲۶۶ هزار و ۹۳۱ فقره بوده است. 
مدیرکل پست استان اصفهان به توزیع ۹۲ هزار گذرنامه طی شش‌ماهه امسال اشاره کرد و گفت: روزانه 4 هزار گذرنامه وارد استان می‌شود که از تمام ظرفیت پست به‌خصوص در آستانه اربعین برای توزیع آن استفاده می‌کنیم و باجه‌های معطله استان تا ساعت ۱۸ و در شهرستان‌ها تا ساعت ۱۶ در این خصوص فعال هستند. 


انجام ۱۰۰ خدمت پستی در استان 

باقری تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ خدمت در پست به غیر از خدمات نیابتی فصلی برخی سازمان‌ها انجام می‌شود. 
وی با اشاره به نقش پست در افزایش بهره‌وری، توسعه و تسهیل کسب و کارهای نوپا، حفظ محیط ‌زیست و جلوگیری از آلودگی هوا، کاهش تردد غیرضروری، ارائه خدمات باکیفیت به مردم و...، اظهار کرد: صنعت پست بر اساس نیاز مردم و سازمان‌ها شکل گرفته و با ارائه خدمات مطلوب و باکیفیت سرویس‌های مناسبت با هر نیاز را فراهم می‌کند. 
مدیرکل پست استان اصفهان با بیان این‌که در حال حاضر خدمات این شرکت در باجه‌های پستی به صورت عادی، سفارشی، پیشتاز، ویژه، امانت، مستقیم، دو قبضه و... انجام می‌شود، افزود: همچنین خدمات الکترونیک سازمان‌هایی همچون امور مالیاتی، املاک و مستغلات، اداره ثبت، دانشگاه‌ها، مشاغل خودرو، ثبت احوال، سامانه جامع تاکسیرانی، حوزه بانکداری و... توسط اداره پست انجام می‌شود. 
باقری ادامه داد: رهگیری مرسولات خارجی، سازمانی، وب‌آگهی، کارت‌پستال، تمبر یادبود و اختصاصی، پست الکترونیک، اعتبارسنجی، صندوق پست شخصی و مجازی و... از جمله خدمات مربوط به پست است. 
وی ساماندهی و توسعه سرویس ویژه، سرویس محصولات استراتژیک بومی، سرویس عادی گواهی شده، پیش‌فروش محصولات فرهنگی، باجه مجازی پست، سرویس پست تعاملی و تجاری و... را از جمله خدمات مشتریان عمومی پست عنوان کرد. 
مدیرکل پست استان اصفهان در خصوص سرویس محصولات استراتژیک بومی، توضیح داد: سال گذشته مجوز 4 محصول استراتژیک استان از جمله گز اصفهان، عرقیات کاشان، سیب سمیرم و عسل خوانسار را از شرکت ملی پست دریافت کردیم که این سرویس با نرخ تخفیفی ۴۰ تا ۵۰ درصد به منظور حمایت از تولید داخلی و اشتغال استان قابل ارائه است.

این خبر را به اشتراک بگذارید