• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 16 مهر 1398
کد مطلب : 83748
+
-

گلایه‌های ترافیکی شهردار یزد

شهردار یزد در همایش تجلیل از طلایه‌داران فرهنگ ترافیک که به همت پلیس راهور این استان برگزار شد، از برخی رفتارهای ترافیکی شماری از شهروندان انتقاد کرد.
به گزارش ایرنا «جمال‌الدین عزیزی» در این همایش که با اهدای لوح تقدیر به خادمان عرصه ایمن‌سازی، نظم و ترافیک در بخش‌های فنی- مهندسی و فرهنگ‌سازی، همراه بود افزود: گاهی از ۱۰ درصد پارکینگ‌های شهر هم استفاده نمی‌شود و در کنار همین پارکینگ‌ها، رانندگان به دنبال جای پارک در خیابان هستند. وی با طرح این پرسش که شهروندان ما چقدر از پل‌های عابرپیاده استفاده می‌کنند، تصریح کرد: گاهی در اندیشه حذف برخی از این پل‌ها هستیم، چون از آنها استفاده نمی‌شود.
عزیزی با بیان این‌که برخی تصادفات رانندگی دلخراش بوده و لازم است مردم برای کاهش حوادث رانندگی، همکاری بیشتری کنند یادآور شد: در زمینه دوربین‌های کنترل سرعت، عده‌ای آنها را عامل جلوگیری از ترافیک و کاهش حوادث و در مقابل هم برخی آن را باعث تصادفات تلقی می‌کنند که باید در این زمینه بررسی علمی صورت گیرد. 
شهردار یزد بحث ترافیک را در عین سادگی، موضوعی سخت و پیچیده توصیف کرد و گفت: بحث‌های ترافیکی از سخت‌ترین موضوعات یک جامعه است.
وی تامین امنیت در حوزه شهری را مهم و آن را از مولفه‌های تاثیرگذار در زندگی دانست و اظهار کرد: هر چقدر هم امکانات برای مردم ایجاد کنیم اگر امنیت نباشد، کیفیت کار آن‌طور که مورد انتظار است نخواهد شد.
عزیزی گفت: یزد جهانی، امروز بیش از گذشته نیاز به امنیت پایدار دارد. یزدی که قرار است میزبان گردشگران دنیا باشد باید زبانزد خاص و عام شود؛ خوشبختانه امنیت در یزد برقرار است و این را گردشگران حاضر در این استان می‌گویند.


معاون استاندار یزد: آموزش، رکن اساسی ترافیک است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد هم در این همایش، آموزش در دوران کودکی و به‌ویژه در مقطع دبستان را رکن اساسی رفتارهای ترافیکی مردم در آینده دانست. «محسن صادقیان» افزود: آموزش در دوره کودکی و ابتدایی بسیار مهم و تاثیرگذار است؛ افرادی که پا به سن گذاشته‌اند برای خود الگوهایی دارند که تغییر آن برایشان سخت است.
وی ایجاد امنیت و ایمنی جاده‌ها را با مشارکت همه دستگاه‌ها مفید دانست که می‌تواند در کاهش تلفات جاده‌ای موثر باشد.


افزایش مشکلات ترافیکی در آینده در صورت نبود برنامه‌ریزی

سرپرست پلیس راهور استان یزد نیز در این همایش، قدمت ترافیک را ۴۵۰۰ ساله و از زمان ساخت کالسکه و گاری اعلام کرد و گفت: اگر در این حوزه برنامه‌ریزی کاملی نشود، در آینده با مشکلات جدی روبه‌رو می‌شویم، همان‌طور که اکنون هم با آن مواجه هستیم.
سرهنگ «رضا زارع» اظهار کرد: معضلات اجتماعی امروزی مانند آلودگی هوا و معضلات فرهنگی و اجتماعی با ترافیک در ارتباط است، اما شکل ترافیک امروزه تغییر کرده و معضلات زیادی با خود به همراه آورده است.


یزد کمترین میزان تلفات جاده‌ای را دارد 

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان یزد هم با بیان این‌که این استان از کمترین میزان تلفات جاده‌ای در میان استان‌های کشور برخوردار است تصریح کرد: تلاش می‌کنیم این رتبه را حفظ کنیم و ارتقا دهیم.
«علی علیخانی» این امتیاز را مرهون تلاش‌های همه متولیان در بخش‌های مختلف استان دانست و یادآور شد: اقدامات خوبی در محورهای مواصلاتی استان یزد انجام شده است. در این همایش با اهدای هدایا و لوح تقدیر از فعالان عرصه ترافیک، همیاران پلیس و کسانی که به هر نحوی در کاهش سوانح رانندگی نقش دارند تقدیر شد.
حدود ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در محورهای مواصلاتی استان یزد تردد می‌کنند و میزان تلفات جرحی و فوتی رانندگی در معابر داخل شهری این استان، قابل توجه است و نیاز به برنامه‌ریزی اصولی دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید