• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 16 مهر 1398
کد مطلب : 83741
+
-

کاهش تخلفات در حوضه ‌آبریز زاینده‌رود


مدیر دفتر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: همکاری همه نهادها و سازمان‌ها به کاهش تخلفات در حوضه‌آبریز زاینده‌رود مانند تصرف و برداشت‌های غیرمجاز منجر می‌شود.
«احمدرضا صادقی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: جلوگیری از تخلفات مختلف، رفع تصرف و عدم اجازه به برداشت‌های بی‌رویه تنها با تلاش این شرکت میسر نیست و در این راستا دستگاه‌ها به‌ویژه نهادهای نظارتی باید حساسیت و همکاری خود را افزایش دهند.
 براساس آمار موجود در 5 سال گذشته تاکنون ۲۱۱ هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه زاینده‌رود رفع تصرف و آزادسازی شده است.
وی با بیان این‌که نبود حفاظت موثر در دهه‌های گذشته وضعیت آبی را در استان اصفهان با مشکل روبه‌رو کرد، ادامه داد: موضوع آب مقوله‌ای چند وجهی محسوب می‌شود، بنابراین حفظ منابع آبی و استفاده صحیح از آن وظیفه همگان است.
مدیر دفتر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان تصریح کرد: این شرکت در اوایل دهه ۹۰ رویکرد خود را در موضوع حفاظت از منابع آبی تغییر داد و به صورت حرفه‌ای وارد عمل شد و این رویکرد تاکنون همچنان ادامه داشته است.
صادقی اضافه کرد: شناسایی ابعاد مختلف تخلفات و توجیه دستگاه‌های مختلف توانست در حدود نیمه‌های دهه ۹۰ حجم تخلفات را در این منطقه کاهش دهد و رفع تصرفات به صورت گسترده‌تری انجام شود.
وی تاکید کرد: اگرچه فشارهای اجتماعی در برخی مقاطع برای جلوگیری از طرح‌های ساماندهی و رفع تصرف‌های غیرقانونی افزایش می‌یابد، اما این شرکت برای پیشبرد اهداف خود که البته سود همگانی را در پی دارد، از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.
مدیر دفتر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان به ضرورت استعلام از این شرکت برای کسانی که قصد ساخت‌و‌ساز در نزدیکی زاینده‌رود را دارند اشاره کرد و ادامه داد: به غیر از افراد حقیقی، نهادهایی مانند شهرداری‌ها لازم است در این ارتباط با آب منطقه‌ای هماهنگی کنند.
صادقی خاطرنشان کرد: محدوده‌های مطالعاتی حوضه آبریز زاینده‌رود به طور کامل رصد شده و نقشه‌های هوایی و حدنگاری آن را به طور دقیق در سامانه حدنگاری کشور قرار دادیم تا تفکیک‌پذیری حوضه برای صدور سند برای دیگر مالکان و جلوگیری از دست‌اندازی به اموال دولتی و عمومی میسر شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید