• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 16 مهر 1398
کد مطلب : 83675
+
-

اعزام گروهی از پزشکان قم به مرزهای کشور

مسئول کمیته درمان ستاد هماهنگی اربعین حسینی در قم گفت: گروهی از جامعه پزشکی این استان برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی به مرزهای سه‌گانه کشور اعزام خواهد شد. به گزارش ایرنا «محسن اوروجی» در جلسه ستاد هماهنگی اربعین شهرستان قم در سالن جلسات فرمانداری افزود: استقرار کانکس‌های سیار مراکز بهداشتی و درمانی در محل عبور و مرور و اسکان زائران نیز در دستور کار کمیته درمان ستاد هماهنگی اربعین حسینی در قم قرار گرفته‌ است.  

وی اظهار کرد: مشکلی از نظر تامین دارو و تجهیزات پزشکی در مصلای قدس قم وجود ندارد، اما با توجه به افزایش قیمت دارو نیاز به کمک‌های بیشتر دستگاه‌های استانی احساس می‌شود. اوروجی گفت: درمانگاه مصلای قدس نیز با هماهنگی‌های صورت گرفته توسط قرارگاه اربعین آماده خدمات‌رسانی به زائران خواهد بود. مسئول کمیته درمان ستاد هماهنگی اربعین حسینی در قم ادامه داد: هماهنگی‌های لازم با مراکز درمانی استان انجام شده است و مشکلی از نظر درمان زائران وجود ندارد. 

وی بیان کرد: برای اسکان در مسجد مقدس جمکران هم مشکلی وجود ندارد و تمام نیروهای امدادی در آن مکان به صورت دائم مستقر خواهند شد.


توزیع ۴۰ تن شکر بین موکب‌های استان

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم هم در این جلسه گفت: از آغاز ماه محرم تاکنون ۱۸۰ تن شکر بین موکب‌ها و هیات‌های مذهبی توزیع شده است.
«امیرحسین پروان» ادامه داد: همچنین در این مدت، ۳۰ تن برنج، ۲۰ تن روغن، ۱۳۰ تن گوشت مرغ و ۳۰ تن گوشت منجمد گوساله در اختیار آنها قرار گرفته است.
وی افزود: ۵۹ اتحادیه استان آماده تعامل و مشارکت با قرارگاه اربعین هستند.


تقویت بعد مردمی قرارگاه اربعین 

بخشدار بخش مرکزی قم نیز در این جلسه بیان کرد: بعد مردمی قرارگاه اربعین در 3 سال گذشته به صورت چشمگیری تقویت شده و نیروهای افتخاری و مردمی در مسائل اجرایی نقش پررنگی دارند.
«سیدداود حاجی حسینی» افزود: سال گذشته به رغم تعهدات برخی از دستگاه‌های استانی، قرارگاه اربعین در رابطه با دارو و تجهیزات پزشکی با مشکل روبه‌رو شد.

وی بیان کرد: برای مردمی‌تر کردن اقدامات قرارگاه اربعین باید فرهنگ‌سازی برای خدمت و استقبال از زائران در مردم نهادینه شود.

بخشدار بخش مرکزی قم با اشاره به مشکل تامین دارو در قرارگاه اربعین یادآور شد: برای این کار باید از توان خیران استفاده شود.


 افزایش ظرفیت پارکینگ 

مدیر کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم نیز در این جلسه گفت: در صورتی که ظرفیت پارکینگ زائر تکمیل شود، خودروهای سواری و اتوبوس‌های خارجی به پارکینگ شهید کاظمی هدایت می‌شوند. «سید محسن میرهادی» بیان کرد: برای هدایت زائران خارجی، شهرداری قم از توان افراد مسلط به زبان اردو و عربی در مناطق هشت‌گانه استفاده خواهد کرد.

مسئول امور زائران فرمانداری قم نیز گفت: از دیروز (۱۵ مهر) تا ۲۰ آبان آماده پذیرایی از زائران اربعین در مصلای قدس، مسجد مقدس جمکران و آستان امامزاده شاه جمال(ع) هستیم.
«حسین مقدم» بیان کرد: با توجه به پیش‌بینی استقبال گسترده زائران پاکستانی، امسال آستان امامزاده شاه جمال(ع) نیز به ظرفیت‌های اسکان استان علاوه بر مصلا و مسجد مقدس جمکران افزوده شده است.
وی ادامه داد: برای رفع مشکلات سال گذشته در رابطه با حمل‌و‌نقل و ترافیک، پیش‌بینی‌ها و هماهنگی‌هایی با پلیس راهور استان شده است.
مقدم اظهار کرد: بهبود وضعیت روشنایی، زیرساخت‌های آب و فاضلاب، بهداشت و درمان و دیگر زیرساخت‌های ضروری در دستور کار ستاد اربعین استان قرار دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید