• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 16 مهر 1398
کد مطلب : 83639
+
-

پارکینگ‌های زیرسطحی در قم ساخته می‌شود

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر قم از پیش‌بینی مکان‌هایی برای احداث پارکینگ به صورت زیرسطحی در این شهر خبر داد.

«محسن محرری» در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به لزوم ساخت پارکینگ‌ها به‌ویژه در هسته مرکزی شهر اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در قم ساخت پارکینگ است و به دنبال احداث پارکینگ‌های زیرسطحی در شهر هستیم. 
وی با بیان این‌که پارکینگ زیرسطحی در تقاطع طالقانی و عمار یاسر در حال ساخت است، بیان کرد: ساخت این پروژه با پیشرفت خوبی روبه‌رو است. حدود 400 پارکینگ در طبقات منفی و 40 واحد تجاری هم در طبقه همکف و اول این پروژه طراحی ‌شده که با مشارکت سرمایه‌گذار در حال انجام است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر قم با اشاره به پیش‌بینی چندین پارکینگ در مناطق پرتردد سطح شهر اضافه کرد: مکان‌هایی از جمله میدان شهید دستغیب در منطقه 4، خیابان استاد فقیهی در خیابان 19 دی جنب مخابرات و کوچه 7 خیابان دورشهر برای احداث پارکینگ پیش‌بینی شده است.
وی با تاکید بر مشکل شدید کمبود پارکینگ در ابتدای خیابان دورشهر گفت: برای احداث پارکینگ در کوچه هفت دورشهر نیازمند حمایت و همکاری دستگاه‌های دولتی و به‌ویژه آموزش و پرورش دارد که اعیان آن در اختیار آموزش و پرورش بوده و ملک متعلق به آستان مقدس حضرت معصومه(س) است.

محرری با اشاره به پیش‌بینی چند هزار متر کاربری پارکینگ در حد فاصل سینما تربیت و کانون فرهنگی امام خمینی(ره) بیان کرد: صحبت‌های اولیه بین آموزش و پرورش، آستان مقدس، استانداری و شهرداری انجام‌شده که اگر به تفاهم خوبی برسیم در آنجا تعداد قابل‌توجهی می‌توان پارکینگ احداث کرد.

وی ادامه داد: قرار است کاربردهای فرهنگی و تفریحی دوباره با شیوه جدید مناسب اجرا شود تا هم آستانه مقدس و آموزش و پرورش خدمات خود را ارائه دهند و هم مردم از ظرفیت پارکینگ برخوردار شوند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید