• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 15 مهر 1398
کد مطلب : 83570
+
-

نخستین کتاب آمارنامه «سنندج» منتشر شد

مدیر برنامه و بودجه شهرداری سنندج با بیان این‌که امروزه آمار و اطلاعات به پیش‌نیاز هرگونه تصمیم و برنامه‌‌ریزی تبدیل شده است، گفت: نخستین کتاب آمارنامه شهر سنندج منتشر شد. به گزارش روابط عمومی شهرداری سنندج «کتایون خراسان‌زاد» اظهار کرد: دستیابی به شناخت صحیح از وضعیت کلی و موجود شهر سنندج، دسترسی به ابزاری برای ارزیابی عملکرد گذشته و حال، برنامه‌‌ریزی برای حوزه‌های مرتبط با مدیریت شهری و تدوین راهنمای آماری در امر پژوهش از مهم‌ترین اهداف تدوین و انتشار نخستین کتاب آمارنامه شهر سنندج است.

وی افزود: بی‌تردید تبدیل چالش‌های پیش روی مدیریت به مسائل دارای راه‌حل و سپس بهره‌مندی شهروندان از عملکرد مدیران شهری نیازمند اشراف بر وضعیت موجود است و در این میان اصلی‌ترین ابزار انجام تحلیل و ارائه راه‌حل پایدار نظامند و متکی بر آینده‌نگری آمار و اطلاعات است. مدیر برنامه و بودجه شهرداری سنندج ادامه داد: با هدف تهیه و تدوین کتاب آمارنامه فایل‌های خام از اوایل آذر ماه سال گذشته برای ۴۸ دستگاه، ارگان، سازمان و نهاد استانی و شهرستانی جهت تکمیل فرستاده شد و پس از جمع‌بندی اطلاعات اقدام لازم در خصوص تدوین کتاب آمارنامه شهر سنندج آغاز شد.

خراسان‌زاد چارچوب کلی و الگوی تدوین آمارنامه شهر سنندج را سالنامه‌های آماری مرکز آمار ایران عنوان کرد و یادآور شد: این مرکز آن را به تفکیک استان‌ها منتشر می‌کند اما آمارنامه شهر، صرفا آمار و اطلاعات مربوط به شهر را پوشش می‌دهد، بنابراین در برنامه‌‌ریزی شهری قابل ارجاع است. 

وی با اشاره به این‌که محتوای آمارنامه شهر سنندج شامل آمار و اطلاعات سال‌های ۹۶ و۹۷ و دارای ۱۶ فصل است، بیان کرد: سرزمین و آب و هوا، جمعیت، مدیریت شهری، نیروی انسانی، کشاورزی، جنگلداری و شیلات، صنعت و معدن، نفت و گاز، آب و برق، مسکن و ساختمان، بازرگانی و هتلداری، حمل‌و‌نقل، انبارداری و ارتباطات، بهزیستی و تامین اجتماعی، امور قضایی، آموزش، بهداشت و درمان، فرهنگ و کتابخانه به پیوست جغرافیایی تاریخی سنندج از فصول مختلف این آمارنامه است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید