• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 12 اسفند 1396
کد مطلب : 8347
+
-

سهم 30درصدی درآمدهای پایدار در بودجه سال آینده

یک عضو شورای شهر تهران گفت: گزارش‌ها نشان می‌دهد که 5برابر حد مورد نیاز در شهرداری نیرو وجود دارد و این مردم هستند که هزینه آنها را می‌پردازند. او به ایلنا گفت که سهم درآمدهای پایدار در بودجه سال آینده شهر تهران برای نخستین‌بار به بیش از 30درصد رسیده‌ است.

مرتضی الویری، رئیس شورای‌عالی استان‌ها در نخستین گردهمایی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تهران با اشاره به عملکرد 18ساله شوراها، گفت: براساس قانون اساسی 4رویکرد از شورا انتظار می‌رفت که رفع تبعیض، جلب مشارکت دولت، مجلس و قوه قضاییه، نظارت بر فعالیت‌های شهری به‌نحوی که جلوی تخلفات گرفته شود و همچنین اجرای مقررات به نفع احسنت ازجمله این انتظارات است.

اما آیا توانسته‌ایم به وضع مطلوب برسیم و تبعیض قومی و منطقه‌ای از نظر توسعه را کاهش دهیم و در رابطه با توزیع اعتبارات به نقطه بهینه برسیم؟ الویری افزود: شوراها باید بتوانند در برنامه سالانه‌ای که دولت به مجلس می‌دهد نظر بدهند؛ همانطور که شورایاران در برنامه‌ پنج ساله شهرداری دخالت می‌کنند مسئله نظارت در شورای شهر فقط درخصوص شهرداری نیست. شورای شهر باید بر کلیه امور شهر نظارت داشته باشد. سؤال این است که آیا این نظارت در مورد شهرداری‌ها و مقررات به‌خوبی اعمال شده است یا خیر؟

الویری گفت که «در رابطه با مدیریت یکپارچه شهری بسیار ضعیف عمل شده ‌است. وقتی شهر چندین متولی داشته باشد، هزینه‌ها چندبرابر شده و این مردم هستند که باید بهای آن را بپذیرند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که 5برابر حد مورد نیاز در شهرداری نیرو وجود دارد و به ازای هر پست سازمانی 4.3نیرو استخدام شده است و این مردم هستند که هزینه آن را می‌پردازند. 

او گفت: متأسفانه درآمد پایدار شهرداری‌ها به سمت ورشکستگی پیش رفته است و بسیاری از شهرداری‌ها به وسیله فروش ملک درآمدزایی می‌کنند؛ درآمدهای ناپایدار که هستی این شهر را بر باد می‌دهد. این موضوع بسیار کلیدی است که همه باید به آن بپردازند. ما در شهر تهران تلاش کردیم و نتیجه خوبی هم گرفتیم و هزار میلیارد تومان سهم درآمدهای پایدار در بودجه شهرداری تهران که 22درصد بود به 8/30درصد برای سال بعد رسیده‌است.

این خبر را به اشتراک بگذارید