• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 15 مهر 1398
کد مطلب : 83440
+
-

اشتغال پایدار با رونق گردشگری امکان‌پذیر است

معاون استاندار خراسان شمالی با اشاره به اهمیت رونق گردشگری در اشتغال‌زایی گفت: تسهیل در سرمایه‌گذاری بخش گردشگری اشتغال‌زایی پایدار را در استان فراهم می‌کند. به گزارش تسنیم «ولی‌الله حیاتی» در همایش گرامیداشت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری اظهار کرد: ملت ایران با اطاعت از رهبری و با هدف حفاظت از کیان جمهوری اسلامی گزینه مقاومت و ایستادگی در برابر توطئه‌های دشمنان را انتخاب کردند. معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی با بیان این‌که گردشگری یکی از پیشران‌های توسعه خراسان شمالی است، خاطرنشان کرد: فعالان گردشگری در خراسان شمالی نقش بسیار مهمی در زمینه اشتغال‌زایی و کاهش نرخ بیکاری دارند.

با استفاده از ظرفیت خراسان شمالی که در مسیر حرم امام رضا(ع) قرار دارد می‌توانیم از این پتانسیل برای اشتغال‌زایی و کاهش بیکاری جوانان استان نهایت استفاده را ببریم. حیاتی با انتقاد از این‌که متاسفانه خراسان شمالی محل گذر گردشگران شده است، ادامه داد: باید خراسان شمالی از ظرفیت زائران در راستای رونق گردشگری استفاده کند و به محلی برای تثبیت گردشگران تبدیل شود. برنامه‌های جامعی از سوی استاندار برای استفاده از ظرفیت صنعت گردشگری و اشتغال‌زایی تبیین و به سایر دستگاه‌ها ابلاغ شده است که با استفاده از این ظرفیت می‌توانیم گام‌های بلندی را در جهت توسعه استان برداریم. 

وی در ادامه اضافه کرد: تسهیل مقررات، روان‌کردن ارائه تسهیلات و حل کردن مشکل تضامین بانکی از جمله مواردی است که باید مورد اهتمام قرار بگیرد تا بدون حتی کوچک‌ترین مشکلی تسهیلات به صورت کاملا روان و آسان در اختیار صنعت گردشگری استان قرار بگیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید