• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 15 مهر 1398
کد مطلب : 83436
+
-

بهره‌برداری از بیمارستان باشت تا پایان پاییز

بهره‌برداری از بیمارستان باشت تا پایان پاییز

مدیر شبکه بهداشت و درمان باشت گفت: همه تجهیزات پزشکی و متخصصان بیمارستان ۳۲ تخت‌خوابی این شهرستان تأمین و این مرکز درمانی تا پایان پاییز امسال بهره‌برداری می‌شود. 

به گزارش ایرنا، «فرشاد رستمی» افزود: بخشی از تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمارستان ۳۲ تخت‌خوابی باشت پیش از این خریداری شده بود و دستگاه اکسیژن‌ساز با 8 میلیارد ریال اعتبار خریداری و به‌زودی وارد این مرکز درمانی می‌شود. وی بیان کرد: دستگاه آندوسکوپی نیز با ۱۰ میلیارد ریال در حال مراحل مقدماتی برای خریداری است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان باشت گفت: موافقت اولیه تامین پزشکان متخصص در رشته‌های زنان، اطفال، جراحی، بی‌هوشی و داخلی فراهم شده است و با ورود این پزشکان، بیمارستان تا پایان پاییز امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

 بیمارستان شهر باشت که دی‌ماه پارسال با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد، با کمبود پزشکان متخصص روبه‌رو است. بیشتر بخش‌های این بیمارستان با وجود تامین تجهیزات مورد نیاز به دلیل نبود پزشکان متخصص راه‌اندازی نشده است. مردم شهرستان ۲۲ هزار نفری باشت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد در انتظار بهره‌برداری واقعی از تنها بیمارستان این شهر هستند.

با وجود سرمایه‌گذاری دولت و پیگیری برخی مسئولان چون نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار باشت برای ساخت این بیمارستان، شهروندان همچنان برای درمان برخی بیماری‌ها روانه شهرستان‌های مجاور می‌شوند. عملیات اجرایی بیمارستان ۳۲ تخت‌خوابی باشت با زیربنای 4۳۷۵ متر‌ مربع در سال ۱۳۹۲ آغاز شد.

۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و تجهیز بیمارستان شهرستان باشت هزینه شد. این بیمارستان در 3 طبقه و با بخش‌هایی تخصصی از جمله کودکان، زنان و زایمان، داخلی و جراحی ساخته شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید