• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 15 مهر 1398
کد مطلب : 83384
+
-

رونق اشتغال روستایی در فارس با اجرای 4 هزار طرح

اشتغال
رونق اشتغال روستایی در فارس با اجرای 4 هزار طرح

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس اختصاص ۳۸۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب 4 هزار طرح و ایجاد اشتغال ۲۰ هزار نفری را از اقداماتی عنوان کرد که در روستاهای این استان برای ایجاد اشتغال پایدار انجام شده است. 

 به گزارش ایسنا، «سید کمال پاک‌فطرت» در دیدار با نماینده ولی‌ فقیه در فارس و امام‌ جمعه شیراز بیان کرد: معیشت و ایجاد اشتغال 2 عامل اصلی در روستاهاست و این مناطق به علت مولد بودن باید بیش از پیش مورد توجه باشند. وی ادامه داد: سیاست‌هایی که طی چند سال اخیر در حوزه روستاها اعمال شد روند تولید را که در اقتصاد کشور کاهش یافته بود و شاهد مهاجرت روستا بودیم تا حدودی جبران کرد. 

پاک‌فطرت خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش اشتغال‌زایی از سوی بانک‌ها در سال گذشته به طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی اختصاص داده شد و از ابتدای امسال تاکنون نیز ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای ‌طرح‌های اقتصادی پرداخت شده است. وی گفت: برای حمایت از دهیاری‌ها نیز سال گذشته ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به دهیاری‌های استان پرداخت شد.

 پاک‌فطرت عنوان کرد: پیش از انقلاب هیچ یک از راه‌های روستایی برق نداشتند، اما از ابتدای انقلاب تاکنون ۱۱ هزار کیلومتر از مسیرهای روستایی دارای برق روستایی شده‌اند.
مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس همچنین یادآور شد: ساماندهی بخش خرد اقتصادی در برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت مورد توجه قرار گرفته است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید