• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 15 مهر 1398
کد مطلب : 83376
+
-

2 /4 میلیارد دلار صادرات از پارس جنوبی

در نیمه نخست امسال 11 میلیون تن انواع محصولات از این گمرک صادر شده است

خبرخوان
2 /4 میلیارد دلار صادرات از پارس جنوبی

مدیر کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی ‌گفت: در نیمه نخست امسال، در اوج تحریم‌ها افزون بر ۱۱ میلیون تن انواع محصولات به ارزش 2/4 میلیارد دلار از گمرک پارس جنوبی صادر شد.
 به گزارش تسنیم، «احمد پورحیدر» در عسلویه با بیان این‌که پارس جنوبی قطب انرژی و گازی ایران است اظهار کرد: پارس جنوبی پایتخت انرژی ایران و قطب صادرات محصولات غیرنفتی، پتروشیمی و میعانات گازی کشور است.

وی با اشاره به صادرات انواع محصولات از گمرک پارس جنوبی در نیمه نخست امسال خاطرنشان کرد: 11 میلیون تن انواع محصولات از گمرک پارس جنوبی در نیمه نخست امسال در اوج تحریم‌ها به کشورهای مختلف صادر شد. 
مدیر کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی افزود: در این مدت 821 هزار تن میعانات گازی به ارزش 427 میلیون دلار از گمرک پارس جنوبی صادر شده است.

پورحیدر با اشاره به صادرات محصولات غیرنفتی از گمرک پارس جنوبی بیان کرد: در 6 ماه نخست امسال، افزون بر 10 میلیون تن محصولات غیرنفتی از گمرک پارس جنوبی صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد افزایش دارد.

 مدیر کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی ارزش صادرات محصولات غیرنفتی را 8/3 میلیارد دلار دانست و خاطرنشان کرد: متانول، پروپان، بوتان، پلی اتیلن سبک و سنگین، میعانات گازی، آمونیاک، گوگرد و استایرن از جمله محصولات صادراتی از پارس جنوبی است. 

وی افزود: این کالاها به کشورهایی چون چین، امارات، کره جنوبی، هند، ژاپن، هنگ‌ کنگ، اندونزی، ترکیه، مصر و کویت و صادر شده است.

 پورحیدر با بیان این‌که در مدت یادشده 83 هزار و 150 تن کالا وارد گمرک پارس جنوبی و ترخیص شده است گفت: ارزش کالای وارداتی در گمرک پارس جنوبی در این مدت 4/1 میلیارد دلار است و بیش از 80 درصد واردات پروژه‌ای برای تکمیل فازها و سایر پتروشیمی‌ها بوده است.

وی بیان کرد: این مقدار واردات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 19 درصد کاهش و از نظر ارزش 69 درصد افزایش داشته است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید