• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 15 مهر 1398
کد مطلب : 83328
+
-

نگاهی به مجموعه شعر «البته نه اسپری فلفل!»

ادبیات
نگاهی به مجموعه شعر «البته نه اسپری فلفل!»

کتاب «البته نه اسپری فلفل!» مجموعه شعری از «بلقیس بهزادی» است که در قالب شعر سپید به علاقه‌مندان ادبیات ارائه شده است. 

در این کتاب که دومین اثر بهزادی است، ۲۱ قطعه شعر در حوزه‌های مختلف وجود دارد. نوبت نخست این مجموعه شعری، بهار امسال در هزار نسخه با قیمت ۱۵۰هزار ریال توسط انتشارات بامداد نو به چاپ رسیده است. 

به گزارش ایرنا، این کتاب در اواخر اردیبهشت امسال با حضور «رضا کمالی»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و تعدادی از شاعران و علاقه‌مندان به شعر و ادبیات رونمایی شد و مورد نقد و بررسی قرار گرفت. 

بهزادی تاکنون مقام‌های متعدد کشوری و استانی در جشنواره‌های مختلف از جمله نفر برتر جشنواره شعر دانش‌آموزی ایران در سال۱۳۷۴، برگزیده جشنواره شعر ایوار لرستان ۱۳۸۲ و برگزیده شعر جوان تهران ۱۳۸۵را در کارنامه شعری خود ثبت کرده است. «جنوب با طعم لیوا» نخستین مجموعه شعری بلقیس بهزادی، شاعر موفق و باذوق هرمزگانی دهه 70، شامل ۲۰ غزل (برگزیده ۱۳۸۵-۱۳۷۴) و ۱۲ شعر در قالب سپید (برگزیده ۱۳۹۱-۱۳۸۹  است. 

این مجموعه که توسط انتشارات داستان‌سرا در سال ۹۳ به چاب رسید، نمونه قابل قبولی از غزل هرمزگان و انعکاس باورها و فرهنگ جنوب به شمار می‌رود. مضامین شعری عاشقانه و اجتماعی با رویکرد زنانه و معترضانه در شعر جلوه‌گر شده است. یکی از شاخصه‌های مهم شعر بهزادی، تلفیقی از اشعار عاشقانه – زنانه - بومی است. می‌‍‌توان رنگ محلی حاکم بر اشعار او را مهم‌ترین عامل موفقیت شعرش دانست.

این خبر را به اشتراک بگذارید