• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 15 مهر 1398
کد مطلب : 83307
+
-

نصب دستگاه رادیولوژی دیجیتال در بیمارستان کنارک

سلامت
نصب دستگاه رادیولوژی دیجیتال در بیمارستان کنارک

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: دستگاه پیشرفته رادیولوژی دیجیتال بیمارستان امام حسین(ع) کنارک برای خدمات‌دهی به بیماران و جلب رضایت‌ مردم نصب شد. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان «محمدمهران امینی‌فرد» افزود: دستگاه پیشرفته رادیولوژی دیجیتال بیمارستان امام حسین(ع) کنارک برای خدمات‌دهی به بیماران و جلب رضایت‌ مردم نصب شد. 

وی ادامه داد: این دستگاه تصویربرداری دیجیتال با صرف هزینه‌ای بیش از 5 هزار یورو با ارز دولتی خریده شده است. 

وی افزود: مهم‌ترین مزیت‌های این نوع دستگاه در مقایسه با نوع آنالوگ آن صرفه‌جویی در وقت و هزینه بیماران، کیفیت بالای رادیوگرافی و بالطبع تشخیص دقیق، کاهش مدت‌زمان تحت اشعه بیمار و کاربر دستگاه است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: با راه‌اندازی دستگاه مذکور، خدمات رادیولوژی و تشخیصی درمانی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها به صورت دیجیتالی و با حداکثر کیفیت و حداقل خطا به بیماران محترم و مراجعان ارائه خواهد شد. 

وی با تشریح برخی فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی در بخش‌های مختلف گفت: اورژانس به عنوان خط مقدم درمان نقش تاثیرگذاری بر کاهش تلفات مصدومان و مجروحان حوادث و سوانح در جنوب استان ایفا کرده است. 

امینی‌فرد ادامه داد: خدمات همکاران اورژانس را نمی‌توان با پول ارزش‌گذاری کرد بلکه خدمت به خلق از ارزش‌های معنوی دین مبین اسلام و انسانیت است و این خدمات در تاربخ ثبت خواهد شد. 

وی گفت: بزرگ‌ترین مجموعه فوریت‌های پزشکی استان با ۸۰ پایگاه اورژانس ۱۱۵ زمینی و یک پایگاه اورژانس هوایی را داریم و با تلاش تمام همکاران جزو ۱۰ دانشگاه بزرگ کشور در زمینه کمیت و کیفیت هستیم. 

او بیان کرد: علاوه بر راه‌اندازی اورژانس هوایی ایرانشهر پیگیری‌های لازم برای راه‌اندازی اورژانس هوایی چابهار نیز انجام شده است. 

وی افزود: پیگیری لازم در زمینه ایجاد آموزشکده فوریت‌های پزشکی چابهار برای جذب دانش‌آموختگان بومی در حال انجام است و راه‌اندازی پایگاه آموزشی اورژانس پیش‌بیمارستانی برای ارتقای کمی و کیفی آموزش پرسنل از جمله برنامه‌های مد نظر است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ادامه داد: به زودی کلنگ ۳۳ پایگاه اورژانس جدید به زمین زده خواهد شد و پوشش خدمات اورژانس پیش‌بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی به طرز چشمگیری افزایش خواهد یافت. 

امینی‌فرد گفت: با شاخص‌های کشوری در حوزه بهداشت و درمان فاصله زیادی داریم و باید برای رسیدن به شاخص‌های کشوری بیش از پیش تلاش کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید