• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 15 مهر 1398
کد مطلب : 83306
+
-

آزادی 158 مددجوی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان

جامعه
آزادی 158 مددجوی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان

رئیس کل دادگستری استان کرمان از آزادی تعداد ۱۵۸ نفر مددجوی واجد شرایط جرائم غیرعمد در استان کرمان با کمک خیران خبر داد. 

به گزارش مهر «یدالله موحد» با موضوع اجرای دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها که با حضور معاون قضائی اجرای احکام سازمان زندان‌های کشور به صورت ویدئوکنفراس برای تمامی مسئولان قضایی استان برگزار شد، گفت: موضوع ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها در دستور کار ویژه دادگستری استان قرار گرفته است. 

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون ۱۰۳ جلسه صلح و سازش در زندان‌های استان و شوراهای حل اختلاف مستقر در ستاد دیه و زندان تشکیل و در مجوع ستاد دیه استان موفق به اخذ تخفیف بدهی به مبلغ ۵۰۶ میلیارد ریال از ۱۲۸ نفر از شکات شده است. 

رئیس شورای قضایی استان کرمان ادامه داد: در کرمان ۲۶ جشن گلریزان برگزار شده از ابتدای سال جاری تاکنون، خیران استان افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال تعهد برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد داشته‌اند که تا به امروز مبلغ ۵۵ میلیارد ریال وصول شده است. 

وی گفت: انجمن حمایت زندانیان کرمان از ابتدای سال جاری تاکنون افزون بر ۱۲میلیارد ریال به خانواده‌های زندانیان نیازمند تحت پوشش خود در کرمان کمک مالی کرده است. 

موحد با اشاره به این‌که طبق تبصره ذیل ماده ۷ دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، حداقل ۱۵درصد آرای صادره از محاکم کیفری باید متضمن مجازات جایگزین حبس باشد، گفت: خوشبختانه دادگستری استان کرمان از این حیث عملکرد خوبی داشته است و طی 6 ماه ابتدایی سال جاری ۱۰هزار و ۲۶۰ فقره اقدامات قضایی جایگزین حبس از سوی قضات در استان کرمان انجام شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید