• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 15 مهر 1398
کد مطلب : 83319
+
-

۹۵۲ کارگر ساختمانی استان بیمه شدند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ۹۵۲ کارگر ساختمانی این استان در ۶ ماهه نخست امسال در این استان بیمه شدند. 

 «مهرداد جهاندیده» در گفت‌وگو با ایرنا با بیان این‌که بیمه کارگران ساختمانی از مترقی‌ترین بیمه‌ها در دنیا به شمار می‌رود، افزود: بر اساس ماده ۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی، سازمان تامین اجتماعی مکلف شده با دریافت ۷ درصد حق بیمه سهم بیمه‌شده از کارگر و ۱۵ درصد مجموع عوارض صدور پروانه از مالک نسبت به تداوم پوشش بیمه تمام کارگران ساختمانی اقدام کند. 

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون برای ۸۹۸ کارگر ساختمانی سیستان و بلوچستان توسط مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای کارت مهارت صادر شده است. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ارائه کارت مهارت از سازمان فنی و حرفه‌ای و داشتن اشتغال عملی در مشاغل مرتبط با صنعت ساختمانی برای بهره‌مندی از مزایای بیمه‌ای ضروری است. 

وی گفت: شناسایی کارگران واقعی فعال در بخش صنعت ساختمان، جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی و تامین منابع مالی برای خدمت‌رسانی بهتر به جامعه هدف از مهم‌ترین مزایای اجرای طرح بیمه کارگران ساختمانی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید