• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 14 مهر 1398
کد مطلب : 83252
+
-

کف‌سازی پیاده‌روهای پایتخت با مصالح جاذب آب

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از انجام مطالعاتی برای تغییر نوع مصالح پیاده رو‌سازی‌ خبر داد.
صفا صبوری دیلمی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد وضعیت بهسازی‌ پیاده‌روهای پایتخت گفت: چندماهی است که روی موضوع نفوذپذیری پیاده‌روهای پایتخت مطالعات خود را آغاز کرده‌ایم. بر همین اساس درنظر داریم با توجه به مشکلات ایجاد شده در پی عدم‌نفوذپذیری پیاده‌روها ازجمله عدم‌تزریق آب به سفره‌های زیرزمینی و خاک، از مصالحی استفاده کنیم تا نفوذآب از طریق پیاده‌روها افزایش یابد.
او با بیان اینکه نوع انتخاب مصالح برای پیاده‌روها متفاوت خواهد شد، بیان کرد: درنظر داریم برای معابر ویژه همچون محور لاله‌زار، محورشهریار و... از این مصالح استفاده کنیم که علاوه بر رفع مشکلاتی همچون عدم‌نفوذپذیری آب، عمر مصالح کف پیاده‌روها نیز افزایش یابد تا مجبور نباشیم هر چند سال یک‌بار نسبت به تعویض کل سطح محور اقدام کنیم.
صبوری دیلمی با تأکید بر اینکه هنوز مطالعات برای انتخاب مصالح مورد تأیید، به اتمام نرسیده است، گفت: در تعیین نوع مصالح به دو نکته افزایش عمر و نفوذپذیری آب تأکید شده است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه به‌دنبال آن هستیم تا با مطالعات بیشتر، روشی را انتخاب کنیم که حداقل برای چندین سال خیالمان از بابت کف پیاده‌روها راحت باشد، اظهار کرد: شاید انتخاب مصالح با کیفیت‌تر هزینه‌های اجرای پروژه را افزایش دهد اما در طول سالیان بعدی، هزینه نگهداشت را کاهش خواهد داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید