معاون ساخت و توسعه راههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور از نهایی شدن عملیات ساخت 11کیلومتر دیگر از طرح توسعه جاده هراز خبر داد. علی کدخدازاده در گفتوگو با ایسنا، اعلام کرد: خوشبختانه اقدامات صورتگرفته در طول ماههای گذشته باعث شده بخش قابل توجه دیگری از اولویتهای عمرانی در جاده هراز به مراحل پایانی کار خود نزدیک شود و 11کیلومتر دیگر از این مسیر نیز تا پایان سال به بهرهبرداری برسد. در این بین افتتاح 2تونل یک و 6 این جاده به طول 1800متر نیز در دستور کار خواهد بود. بهگفته وی، با افتتاح این بخش از 100کیلومتر طرح تعریف شده در هراز، 66کیلومتر از این طرح زیر بار ترافیک میرود. این بخشها جزو اولویتهای اصلی ترافیکی هراز بود که به ترافیک تهران تا پلور و آمل مربوط میشود.
معاون ساخت راههای شرکت ساخت درباره برنامهریزی برای تکمیل بخشهای باقیمانده جاده هراز نیز گفت: این بخشها از نظر ویژگیهای عمرانی شرایط خاصی دارند و کار روی آنها بهشدت دشوار است. اما با وجود این، پیمانکاران بسیاری از این بخشها مشخص شده و عملیات آنها ادامه دارد. شرکت ساخت نیز تلاش میکند در اسرع وقت بخشهای باقیمانده را نیز براساس اولویتبندیهای صورتگرفته به مرحله نهایی بهرهبرداری برساند. کدخدازاده اظهار کرد: در این محدوده ساخت 3پل که ویژگیهای خاص عمرانی دارند قرار میگیرند که مجوزهای لازم برای ساخت آنها اخذ شده و پیمانکارانش کار خود را آغاز کردهاند. بهگفته او، کل اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل هراز 500 میلیارد تومان تخمین زده میشود. کدخدازاده درباره آخرین وضعیت جاده فیروزکوه نیز اظهار کرد: این جاده به گامهای پایانی خود رسیده و بخشهای برونشهری آن تا پایان امسال به بهرهبرداری نهایی خواهد رسید. فقط بخشی از طرحهای عمرانی داخل شهرها باقی میماند که با توجه بهاحتمال افزایش ترافیک در آینده در دستور کار قرار میگیرد. این طرحها که شامل ساخت پلها یا ترددگاههای جدید در برخی شهرهای واقع در جاده فیروزکوه است، در ادامه در دستور کار قرار خواهند گرفت و کنارگذر شهرهایی مانند ساری و دماوند بخشی از این برنامه خواهد بود.