• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 14 مهر 1398
کد مطلب : 83181
+
-

خبرنگاران و عکاسان زن پشت درهای آزادی

خبرنگاران و عکاسان زن پشت درهای آزادی

تنها تماشاگران عادی نیستند که برای ورود به استادیوم در بازی ایران-کامبوج مشکل دارند. در کمال ناباوری، فدراسیون فوتبال هیچ برنامه‌ای برای ثبت‌نام از زنان خبرنگار و عکاسی که می‌خواهند این بازی را پوشش بدهند، اعلام نکرده است.
پریسا پورطاهریان، یکی از عکاسان ورزشی است که پیگیر حضور در استادیوم است. او با عبدالحمید احمدی، رئیس انجمن ورزشی‌نویسان که معاون وزارت ورزش و جوانان نیز هست، تماس گرفته تا راهی برای حضور در بازی ایران-کامبوج پیدا کند: «آقای احمدی گفت خود شما پیگیری کنید، من هم از فدراسیون می‌خواهم که همکاری کند.» پیگیری‌های پورطاهریان دیروز به نتیجه‌ای نرسید: «عصر دوباره با‌ آقای احمدی تماس گرفتم. گفتند دیگر اعضای هیأت‌رئیسه انجمن پیگیر ورود خبرنگاران و عکاسان زن به استادیوم هستند. من هم با آقای فرشاد عباسی که عکاس هستند تماس گرفتم. ظاهرا آقای علوی، مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال به ایشان گفته که ما برنامه‌ای برای ورود خانم‌های عکاس و خبرنگار در این بازی نداریم.» 
پورطاهریان پیش از این هم از فوتبال مردان عکاسی کرده. او در بازی پرسپولیس و کاشیمای ژاپن در فینال لیگ قهرمانان آسیا، از کنفدراسیون فوتبال آسیا آی‌دی‌کارت گرفته بود و به همراه مونا هوبه‌فکر از این بازی عکاسی کرد. پورطاهریان در بازی‌هایی که نساجی قائمشهر میزبان است، از روی بام‌خانه‌های همجوار ورزشگاه عکاسی می‌کند.
  در انتظار بلیت‌های بیشتر
5 روز پیش از بازی ایران با کامبوج در مرحله انتخابی جام‌جهانی2022، فشارها بر مدیران فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان افزایش پیدا کرده است. گفته می‌شود این فشارها پس از استقبال زنان از خرید بلیت این بازی بوده است. براساس شنیده‌ها برخی نهادها و ارگان‌ها از فروش نزدیک به 5هزار بلیت بازی در مدت‌زمانی کم ابراز نگرانی کرده‌اند.
یک مقام آگاه در وزارت ورزش در گفت‌وگو با همشهری توضیح می‌دهد که برخی مخالفت‌ها با فروش بلیت به زنان، قابل پیش‌بینی بوده است: «ما می‌دانستیم که استقبال خانم‌ها حساسیت‌زا خواهد بود. در این چندسال دولت و وزارت ورزش تلاش زیادی کرده‌اند که موانع ورود خانم‌ها به استادیوم را بردارند. سرعت پیشرفت کارها خیلی کند بوده اما ما هیچ‌گاه ناامید نشده‌ایم. امروز هم طبیعی است که فروش نزدیک به 5هزار بلیت در مدت‌زمانی کم، برخی از دوستان را نگران کند. البته ما همیشه به آنها اطمینان داده‌ایم که هیچ جای نگرانی نیست و اتفاقا با ورود خانم‌ها نه‌تنها مشکلی پیش نمی‌آید، که برخی مشکلات اخلاقی در ورزشگاه‌ها کم هم خواهد شد.»
نزدیک به 24ساعت پس از فروش بلیت‌های جایگاه‌های شماره 6، 7، 8 و 9 برخی از زنانی که نتوانسته‌اند بلیت بخرند، منتظر گشایش تازه‌ای هستند. پیش از این برخی اظهارنظرهای غیررسمی حکایت از آن داشت که ممکن است تا سقف 10هزار بلیت به زنان اختصاص پیدا کند. یک خبرنگار نزدیک به فدراسیون فوتبال هم در توییتر مدعی شد که در ساعات آینده سایت بلیت‌فروشی استادیوم آزادی، بلیت‌های چند جایگاه دیگر را هم در اختیار زنان قرار خواهد داد.
این خبرنگار از بستگان یکی از مدیران فدراسیون فوتبال است.

این خبر را به اشتراک بگذارید