• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 14 مهر 1398
کد مطلب : 83182
+
-

بازنده بزرگ

بهروز رسایلی
نقطه عطف بازی پرسپولیس و شهرخودرو، نشست خبری سرمربی آرژانتینی بود؛ جایی که گابریل کالدرون بدون درنظر گرفتن ملاحظه‌کاری‌های مرسوم فوتبال ایران، به یک سؤال در مورد جلال حسینی پاسخی تند و جنجالی داد. کالدرون گفت: «از خودش بپرسید که چرا نیست. بازیکن 37ساله بدون2 هفته تمرین جایی در تیم من ندارد.» اظهارنظر مربی آرژانتینی در حالی است که مطابق اخبار رسانه‌ها، جلال حسینی مصدوم بوده و بنابراین غیبتش در تمرینات توجیه پزشکی داشته است. مصدومیت او پیش از همین بازی با شهرخودرو بهبود یافت و جلال در تمام تمرینات گروهی قبل از این دیدار حاضر شد. به این ترتیب به‌نظر نمی‌رسید او مشکلی برای این مسابقه داشته باشد اما کالدرون اسم حسینی را حتی در لیست 18نفره هم قرار نداد تا او از سفر به مشهد جا بماند. این موضوع، فقط یک دلیل می‌توانست داشته باشد؛ اینکه سرمربی تیم مصدومیت مدافع کهنه‌کارش را باور نکرده است.
  واقعا مصدوم بود؟
جلال حسینی بعد از باخت به تراکتورسازی در تبریز نیمکت‌نشین شد. او در دیدار خانگی مقابل نفت آبادان روی نیمکت نشست و گل 3‌امتیازی جانشین‌اش یعنی محمدحسین کنعانی‌زادگان را تماشا کرد. جلال بعد از بازی با یکی، دو جمله هم از کنعانی تمجید کرد. اتفاق مهم اما 48ساعت پیش از داربی رخ داد؛ جایی که در تمرینات تاکتیکی مشخص شد کاپیتان در بازی با استقلال هم جایی در ترکیب نخواهد داشت. اینجا بود که اتفاق عجیبی رخ داد. با اینکه مرسوم است اخبار مربوط به مصدومیت‌ها توسط سایت رسمی باشگاه منتشر شود اما یک خبرگزاری نزدیک به حسینی چند ساعت پس از پایان تمرین سرخپوشان برای نخستین بار خبر آسیب‌دیدگی کاپیتان را منتشر کرد و نوشت: حضور او در داربی، در هاله‌ای از ابهام است. از اینجا به بعد اظهارنظرهای ضدونقیض کادر پزشکی شروع شد. کسی دقیقا نمی‌دانست مشکل جلال چیست؛ یک‌بار می‌گفتند به بازی می‌رسد و یک‌بار می‌گفتند نمی‌رسد. معلوم بود که این پرونده کمی پیچیده است؛ عجیب‌تر اینکه بعد از پیروزی و کلین‌شیت سرخ‌ها در داربی و تثبیت زوج کنعانی و شجاع، جلال مدعی شد به‌دلیل مصدومیت در بازی با سپاهان هم قادر به حضور در میدان نیست. بعدتر اما با محرومیت انضباطی خلیل‌زاده، ناگهان مصدومیت جلال حسینی هم مرتفع شد و او به تمرینات گروهی برگشت. بنابراین طبیعی است که کالدرون به موضوع شک کرده باشد. او اسم حسینی را از فهرست مسافران مشهد خط زد و جلال بعد از این اتفاق به همان رسانه نزدیک به‌خودش گفت: «صلاحدید کادرفنی بود که نروم. من درد مختصری داشتم که رفع شده بود.» درد مختصر؟ از کدام ناحیه؟ و این چطور درد مختصری بود که 2 هفته طول کشید. اینها سؤالات بی‌جواب است.
  تغییر لحن کالدرون
یکشنبه 13مرداد، یعنی درست دو‌ماه قبل از غائله مشهد، کالدرون در یکی از تمرینات پیش‌فصل سرخپوشان به تمجید ویژه از جلال حسینی پرداخت. او در مورد کاپیتان تیمش گفته بود: «جلال حسینی یک بازیکن حرفه‌ای است و من او را بسیار قبول دارم. با اینکه سنش بالاست اما در عین حال آمادگی بالایی دارد و رفتاری حرفه‌ای هم از خود نشان می‌دهد. او در آینده شادی بیشتری به ما خواهد داد و با اینکه آخرین سال‌های دوران حرفه‌ای‌اش است، اما همچنان در کنار ما با قدرت حضور دارد.» حالا این جملات را با اظهارنظر خشمگینانه کالدرون در پایان بازی با شهر خودرو مقایسه کنید تا روشن شود بازنده بزرگ این دو ماه، جلال حسینی بوده؛ بازیکنی که شاید در‌ شأن خودش نمی‌دید روی نیمکت ذخیره‌ها بنشیند و البته راه بدی را برای مقابله با این اتفاق انتخاب کرد. حتی اگر تصمیم کالدرون برای رجحان‌دادن کنعانی به او اشتباه بود، جلال می‌توانست با وقار روی نیمکت بنشیند و در چنین روزی جایگاهش را پس بگیرد. اما کاپیتان باتجربه سرخ‌ها مسیر دیگری را برگزید.

این خبر را به اشتراک بگذارید