• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
یکشنبه 14 مهر 1398
کد مطلب : 83174
+
-

استقلالی‌ها رفتند، سپاهانی‌ها آمدند

استقلالی‌ها رفتند، سپاهانی‌ها آمدند

مارک ویلموتس لیست 23نفره بازیکنان تیم‌ملی را برای 2بازی آینده تیم‌ملی اعلام کرد. ایران 18مهرماه میزبان کامبوج خواهد بود و 5روز بعد در زمین بحرین به مصاف این تیم خواهد رفت. سرمربی بلژیکی تیم‌ملی برای انجام 2بازی آینده این 23نفر را به اردوی آماده‌سازی تیم‌ملی دعوت کرده است: علیرضا بیرانوند، محمدرشید مظاهری، پیام نیازمند، سیدمجید حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مرتضی منصوری، میلاد محمدی، محمد نادری، رامین رضاییان، مرتضی پورعلی‌گنجی، سیاوش یزدانی، امید ابراهیمی، احسان حاج‌صفی، علی کریمی، احمد نوراللهی، مسعود شجاعی، وحید امیری، کریم انصاری‌فرد، اشکان دژاگه، مهرداد محمدی، محمد محبی، سردار آزمون و مهدی طارمی.
   5نفر رفتند؛ 5نفر آمدند
این لیست نسبت به آخرین لیستی که مارک ویلموتس یک ‌ماه قبل برای بازی با هنگ‌کنگ دعوت کرده بود، دارای 5تغییر است. سیدحسین حسینی، وریا غفوری، ‌اللهیار صیادمنش، مهدی ترابی و علیرضا جهانبخش این بار به اردو دعوت نشده‌اند و به‌جای آنها پیام نیازمند، مرتضی منصوری، اشکان دژاگه، محمد محبی و مهرداد محمدی در لیست قرار گرفته‌اند. در جمع خط‌خورده‌ها 2بازیکن از استقلال حضور دارند که با توجه به فرم آبی‌پوشان در هفته‌های اخیر این اتفاق قابل پیش‌بینی بود. به‌خصوص خط‌خوردن حسینی که جای خود را به پیام نیازمند داده تا دروازه‌بان سپاهان با 6کلین‌شیت پیاپی در 6هفته ابتدایی لیگ در کنار مظاهری و بیرانوند قرار بگیرد. علیرضا جهانبخش به‌دلیل مصدومیت مدت‌هاست در برایتون بازی نکرده و ویلموتس به او اجازه داده تا به درمان کامل مصدومیتش بپردازد. ‌اللهیار صیادمنش هم در ترکیه شرایط مناسبی ندارد و عدم‌حضورش در این لیست طبیعی است. اما خط‌خوردن وریا غفوری و مهدی ترابی کمی غیرمنتظره بود. وریا اگرچه در استقلال فروغ چندانی طی هفته‌های اخیر نداشته اما بعضی‌ها هم خط‌خوردن او را به موضع‌گیری‌های  اخیرش ربط می‌دهند. مهدی ترابی در پرسپولیس با تغییر پست‌های متوالی‌اش طی هفته‌های اخیر چندان درخشان نبوده اما قابل‌قبول بازی کرده است. با وجود این، او در 3بازی اخیر تیم‌ملی امتیازات فنی پایینی گرفته و شاید دلیل خط‌خوردنش از لیست ویلموتس همین نکته باشد. طبق آنالیزهای متریکا، ترابی در بازی با هنگ‌کنگ و سوریه پایین‌ترین امتیاز را در جمع بازیکنان ایران گرفت و در بازی با کره‌جنوبی هم فقط یک بازیکن از او ضعیف‌تر بود. به این ترتیب او در 3مسابقه‌ای که تیم‌ملی تحت هدایت ویلموتس انجام داده، ضعیف‌ترین ملی‌پوش ایران بوده است.
   اشکان، مهرداد و 3سپاهانی
اما چهره‌های تازه‌وارد تیم‌ملی چه کسانی هستند؟ پیام نیازمند که به قول خودش در ادروی قبلی هم توقع داشت نام خودش را در لیست ببیند اما با کمی تأخیر به این اردو دعوت شده است. مرتضی منصوری و محمد محبی، 2پدیده تیم سپاهان در فصل جاری برای نخستین‌بار در لیست تیم‌ملی قرار گرفته‌اند. منصوری در دفاع راست و محبی در خط میانی از چهره‌های تأثیرگذار در صدرنشینی سپاهان بوده‌اند. منصوری که کاملا جای ایرانپوریان را در سپاهان گرفته، طی 6هفته سپری‌شده بهترین مدافع راست لیگ بوده و شاید یکی از دلایل خط‌خوردن وریا هم ظهور و درخشش همین بازیکن باشد. مهرداد محمدی هم با درخشش در لیگ پرتغال، ویلموتس را مجاب کرده تا در کنار برادر دوقلوی خودش میلاد، یکی از 23بازیکن تیم‌ملی باشد. پنجمین بازیکنی که در لیست قبلی حضور نداشت و این بار دعوت شده، اشکان دژاگه است که بعد از رهایی از مصدومیت و عبور از روزهای سخت ابتدای فصل حالا دوباره در لیست تیم‌ملی قرار گرفته است.
    کشف‌های ویلموتس
سیاوش یزدانی و محمد نادری، مثل اردوی قبلی به این اردو هم دعوت شده‌اند تا کم‌کم به‌عنوان پای ثابت اردوهای ویلموتس جای خودشان را تثبیت کنند. این دو بازیکن در زمان کی‌روش هرگز در لیست تیم‌ملی نبودند و می‌توان آنها را نخستین کشف‌های ویلموتس دانست. سرمربی بلژیکی که به همراه دستیارانش بازی‌های لیگ را زیرنظر دارد، ابتدا این دو مدافع را به تیم‌ «ب» دعوت کرد اما بعدا آنها را در لیست اصلی خودش قرار داد. از اینها گذشته، مهدی طارمی بعد از مصدومیتی که منجر به غیبتش در بازی با هنگ‌کنگ شد، این‌بار به لیست برگشته و به‌احتمال زیاد در 2بازی آتی حضور خواهد داشت. اما سعید عزت‌اللهی همچنان دعوت نمی‌شود و غایب بزرگ لیست تیم‌ملی به شمار می‌رود.

این خبر را به اشتراک بگذارید