• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 14 مهر 1398
کد مطلب : 83130
+
-

ضرر نبود آموزش در صنعت گردشگری

 معاون گردشگری میراث فرهنگی مازندران گفت: نبود آموزش برای سرمایه‌گذاری، صنعت گردشگری را دچار ضرر می‌کند.به گزارش مهر «مهران حسنی» در همایش تجلیل از فعالان حوزه گردشگری سوادکوه با اشاره به حذف نفت از بودجه کشور، بهترین جایگزین نفت را صنعت گردشگری دانست و دلیل آن را ویژگی اشتغال و کارآفرینی و درآمدزایی صنعت گردشگری عنوان کرد.

وی بیان کرد: بوم‌گردی با سرمایه‌گذاری اندک درآمد زیادی دارد و حتی سرمایه‌گذاری کلان دیگر بخش‌های گردشگری نیز به نسبت دیگر صنایع سرمایه‌گذاری اندک محسوب می‌شود.معاون گردشگری میراث فرهنگی استان با بیان این‌که در دنیا از هر 11 شغل، یک شغل در حیطه گردشگری است، بر اهمیت گردشگری تاکید کرد.

این مسئول با اشاره به شعار سال گردشگری که «گردشگری و اشتغال، آینده بهتر برای همه» است، افزود: باید در کنار این شعار، آموزش نیز وجود داشته باشد.وی با بیان این‌که گردشگری تنها صنعتی است که انسان در آن محور است و نه ماشین، به اهمیت ارتقای دانش و استانداردهای حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: در گردشگری نیازمند نیروی مجرب، ماهر، کارآمد و کاربلد هستیم و در صورت نبود آموزش، در سرمایه‌گذاری دچار مشکل می‌شویم.

حسنی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای فعالان صنعت گردشگری اعم از رانندگان، دهیاران، شهرداری و نیروهای خدماتی افزود: با آموزش و تغییر نوع نگاه به گردشگر می‌توان فرهنگ گردشگری را ترویج کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید