• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 14 مهر 1398
کد مطلب : 83122
+
-

فروش ۱۲۰ میلیارد ریالی صنایع‌ دستی در مازندران

صنایع‌ دستی
فروش ۱۲۰ میلیارد ریالی صنایع‌ دستی در مازندران

 مدیر کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری مازندران گفت: هنرمندان استان در نیمه نخست امسال ۱۲۰ میلیارد ریال صنایع‌ دستی فروختند که ۲۵ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.به گزارش ایرنا «سیف الله فرزانه» افزود: مازندران از نظر فعال بودن رشته‌های صنایع‌ دستی در کشور ممتاز است. از حدود ۲۰۰ رشته صنایع‌ دستی مصوب معاونت صنایع‌ دستی کشور بیشتر از ۸۰ رشته در استان تولید می‌شود.

وی با بیان این‌که در 6 ماه نخست سال جاری ۵۴ میلیارد و ۱۲۳ میلیون ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌ دستی مازندران پرداخت شد، گفت: تقویت صنایع‌ دستی یکی از اولویت‌های استان برای تقویت گردشگری و اقتصاد خرد همراه با احیای هنر اصیل مازندرانی است. مدیر کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری مازندران ادامه داد: ۳۵ رشته صنایع‌دستی استان تاکنون موفق به کسب مهر اصالت از سازمان بین‌المللی آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) شده‌ است و برخی رشته‌های مهم نیز در فهرست دریافت این مهر قرار دارند. فرزانه بیان کرد: امیدواریم بتوانیم آثار بیشتری از هنرهای بومی استان را شناسنامه‌دار کنیم و به دنیا با نام مازندران بشناسانیم. 

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان از صدور ۶۵ پروانه تولید انفرادی و ۴۰ پروانه تولید کارگاهی صنایع ‌دستی در استان خبر داد و افزود: حمایت از انجمن‌های صنایع ‌دستی از برنامه‌های مهم ماست تا بتوانیم اینگونه هم اقتصاد خانواده‌ها را بهبود ببخشیم و هم از مهاجرت روستاییان به شهرها و همچنین فراموشی صنایع دستی جلوگیری کنیم.وی به برگزاری ۱۵ دوره آموزشی در بخش‌های آموزش صنایع‌ دستی عمومی و ۶ دوره آموزشی ویژه شاغلان در ۶ ماه نخست امسال اشاره کرد و گفت: ۳۷ نشست، جشنواره و همایش در راستای تجلیل از هنرمندان صنایع ‌دستی و اشاعه آن در بین جوانان از دیگر برنامه‌های ما در مسیر تقویت صنایع ‌دستی استان در نیمه نخست امسال بود.

فرزانه با اشاره به تولید مستند نمدمالی و تبلیغات و معرفی هنرمندان و هنرهای سنتی و صنایع‌دستی استان، اظهار کرد: امروز تبلیغات مهم‌ترین عامل احیای صنایع‌ دستی مازندران است، همچنین از ثبت آن به نام دیگر مناطق جلوگیری می‌کند. مدیر کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری مازندران به احیای هنر لاک‌تراشی در حوزه هنرهای سنتی و صنایع‌ دستی اشاره کرد و افزود: در 6 ماه نخست سال جاری ۳۳ نمایشگاه و ۵۱ بازارچه صنایع ‌دستی و هنرهای سنتی در استان برپا شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید