• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 14 مهر 1398
کد مطلب : 83118
+
-

برگزاری مسابقات وزنه‌برداری انتخابی المپیک در گیلان

وزنه‌برداری
برگزاری مسابقات وزنه‌برداری انتخابی المپیک در گیلان

 مسابقات وزنه‌برداری بین‌المللی جام نامجو و انتخابی المپیک در گیلان برگزار می‌شود.به گزارش ایرنا، رئیس هیات وزنه‌برداری گیلان در مجمع عمومی سالانه این هیات در رشت اظهار کرد: این دوره از مسابقات که جنبه انتخابی و کسب سهمیه المپیک را دارد، از ۱۲ بهمن سال جاری با حضور زبده‌ترین وزنه‌برداران جهان در استان برگزار می‌شود.«اصغر ابراهیمی» افزود: با توجه به وقفه‌ای که در برگزاری مسابقات بین‌المللی جام نامجو ایجاد شده، امیدواریم با برگزاری این دوره از مسابقات که در سطح کیفی بسیار بالایی خواهد بود، بتوانیم هر ساله مسابقات بین‌المللی وزنه‌برداری جام نامجو را در گیلان برگزار کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به سهمیه‌بندی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، مسابقات بین‌المللی جام نامجو که مسابقات کسب سهمیه المپیک نیز به شمار می‌رود، از درجه و امتیاز مناسب و بالایی برخوردار است و به طور حتم شاهد حضور وزنه‌برداران قدرتمند جهان در این دوره خواهیم بود.ابراهیمی بیان کرد: گیلان از دیرباز در وزنه‌برداری، ورزشکاران بسیار خوب و ارزشمندی همچون مرحوم «محمود نامجو» داشته است. 

اکنون نیز «علیرضا سلیمانی» را در تیم‌ ملی داریم که این وزنه‌بردار امیدوار به کسب سهمیه المپیک نیز هست.رئیس هیات وزنه‌برداری گیلان اضافه کرد: علاوه بر حضور سلیمانی در تیم‌ ملی بزرگسالان، «سپنتا حاکم زاده» را در تیم ‌ملی جوانان داریم. مربیان ارزنده‌ای حضور دارند که می‌توان به «اکبر خورشیدی» در تیم ‌ملی بزرگسالان، «مسعود محرابی» در تیم ‌ملی جوانان و «معصومه امانی» در تیم ‌ملی بانوان اشاره کرد.

معاون اداره کل ورزش و جوانان گیلان هم در مجمع عمومی هیات وزنه‌برداری گیلان گفت: رشته وزنه‌برداری در گیلان ظرفیت بالایی دارد و امیدواریم این رشته هر روز پیشرفت بیشتری نسبت به گذشته داشته باشد و ما شاهد مدال‌آوری وزنه‌برداران استان در میدان‌های بین‌المللی باشیم.«ابوالفضل صادقی» به مسابقات بین‌المللی نامجو اشاره و بیان کرد: یکی از اهدف مهم ما در گیلان برگزاری مسابقات بین‌المللی است و مترصد انجام مسابقات مختلف در سطحی بالاتر از کشوری هستیم، چون با میزبانی مسابقات بین‌المللی، امکانات و زیرساخت‌های ورزشی گیلان نیز رشد و توسعه می‌یابند.

وی ادامه داد: مسابقات وزنه‌برداری بین‌المللی جام نامجو بسیار مهم است. با توجه به این‌که این مسابقات به منظور کسب سهمیه برای المپیک هستند، برترین وزنه‌برداران جهان در این مسابقات حضور خواهند یافت. میزبانی این مسابقه علاوه بر ارتقای وزنه‌برداری گیلان، باعث توسعه سالن محل برگزاری این مسابقات خواهد شد.صادقی به سایر مسابقات مهم در سال جاری نیز اشاره و بیان کرد: علاوه بر میزبانی مسابقات بین‌المللی وزنه‌برداری جام نامجو که بهمن برگزار می‌شود، مسابقات شطرنج بین‌المللی جام خزر، مسابقات تکواندو کشورهای اسلامی و مسابقات دوچرخه‌سواری را در گیلان برگزار خواهیم کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید