• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 14 مهر 1398
کد مطلب : 83104
+
-

بهمنیار فینالیست لیگ جهانی کاراته شد

این کاراته‌کای اهل آستانه اشرفیه امروز برای کسب قهرمانی جهان به مصاف «سارا هوبریش»  از آلمان می‌رود

اخبار شمال
بهمنیار فینالیست لیگ جهانی کاراته شد

«سارا بهمنیار» کاراته‌کای گیلانی فینالیست لیگ جهانی کاراته وان روسیه شد.به گزارش ایرنا، رئیس هیات کاراته گیلان در این‌باره اظهار کرد: بهمنیار کاراته‌کای ملی‌پوش اهل آستانه اشرفیه با شایستگی و برتری برابر همه رقبای خود موفق شد به دیدار نهایی و فینال مسابقات کاراته وان روسیه صعود کند.«مزدا صوفی» افزود: در جریان ششمین مرحله لیگ جهانی کاراته وان ۲۰۱۹ در مسکو، بهمنیار در وزن منفی ۵۰ کیلوگرم با برتری برابر «لی رانران» از چین توانست به عنوان نخستین ورزشکار ایرانی جواز حضور در فینال مسابقات را به دست آورد.

وی ادامه داد: این ملی‌پوش شایسته گیلانی در نخستین رقابت به مصاف «کارمن کلمنت» از مجارستان رفت که در نهایت موفق شد وی را با نتیجه 6 بر صفر شکست دهد. در مرحله دوم نیز «یمانه طالب» از الجزایر را با نتیجه 2 بر صفر شکست داد.صوفی بیان کرد: بهمنیار در دور سوم نیز برابر «یی تینگ تانگ» از هنگ کنگ قرار گرفت و توانست حریف خود را با نتیجه 2 بر صفر شکست دهد. در دور چهارم نیز با نتیجه 3 بر یک از سد «نادیا مورالس گومز» از اسپانیا گذشت تا به نیمه نهایی صعود کند.رئیس هیات کاراته استان اضافه کرد: بهمنیار در دیدار نیمه نهایی مقابل حریف چینی خود به نتیجه 3 بر 3 دست یافت، اما در نهایت با رأی داوران پیروز این بازی شد تا جواز حضور در فینال ششمین مرحله لیگ برتر کاراته وان ۲۰۱۹ را در مسکو به دست آورد.

صوفی بیان کرد: این کاراته‌کا برای کسب مدال طلای ششمین مرحله لیگ جهانی کاراته وان باید امروز (یکشنبه) به مصاف «سارا هوبریش» از آلمان برود. امیدواریم بتواند این حریف را نیز مغلوب و برای دومین بار متوالی مدال طلای لیگ جهانی کاراته وان را تصاحب کند.وی یادآور شد: در پنجمین مرحله لیگ جهانی کاراته وان که ماه گذشته با حضور ۶۴۹ کاراته‌کا از ۷۹ کشور در شهر توکیو برگزار شد، بهمنیار با درخشش خود و غلبه بر تمامی رقبا، موفق به کسب مقام قهرمانی و مدال طلا شد.

این کاراته‌کا اسفند سال گذشته هم مدال نقره لیگ جهانی وان اتریش را کسب کرد و در وزن منفی ۵۰ کیلوگرم موفق به کسب مدال طلای پنجمین مرحله لیگ جهانی ۲۰۱۹ ژاپن، مدال نقره مسابقات امیدهای جهان در اسپانیا، مدال نقره مسابقات امیدهای آسیا در قزاقستان و همچنین مدال نقره لیگ جهانی کاراته وان ژاپن شده بود.وی سال گذشته در اولین حضورش در تیم‌ ملی بزرگسالان توانست در مسابقات جهانی اسپانیا مدال برنز کسب کند و به عنوان اولین بانوی گیلانی دارنده مدال جهانی در رشته کاراته معرفی شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید