• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 13 مهر 1398
کد مطلب : 82987
+
-

رشد 73 درصدی بارش‌ها در سال زراعی

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کرمانشاه از رشد 73 درصدی بارش‌های این استان در سال زراعی گذشته خبر داد. «علی‌محمد زورآوند» در گفت‌وگو با ایسنا گفت: میانگین بارش‌های سال زراعی گذشته استان 3/816 میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن (539 میلی‌متر) 51 درصد و نسبت به میانگین بلندمدت (472 میلی‌متر) 73 درصد بیشتر بوده است. 

وی میانگین بارشِ شهر کرمانشاه در سال زراعی گذشته را نیز 8/688 میلی‌متر اعلام کرد که نسبت به بلندمدت 56درصد و نسبت به سال زراعی قبل از آن 59درصد رشد داشته است. به گفته معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کرمانشاه، بیشترین بارش سال زراعی گذشته این استان با 1472 میلی‌متر از پاوه به ثبت رسید. 

به گفته زورآوند، کمترین بارش استان در سال زراعی گذشته نیز مربوط به سومار با 421 میلی‌متر بوده است. وی اشاره‌ای هم به وضعیت دمای تابستان امسال داشت و یادآور شد: تابستان امسال نسبت به سال گذشته 3/0 درجه کاهش دما و نسبت به بلندمدت نیم‌درجه سانتی‌گراد افزایش دما داشتیم.  معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کرمانشاه گرم‌ترین دمای امسال این استان را مربوط به سومار با 48 درجه سانتی‌گراد دانست.  زورآوند اظهار کرد: حداکثر دمای شهر کرمانشاه نیز در تابستان امسال 2/43 درجه سانتی‌گراد و در 29 تیر و پنجم مرداد رخ داد.
 

فعالیت 5 هزار سرویس مدرسه در کرمانشاه 


مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر کرمانشاه اعلام کرد که در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ بیش از 5 هزار سرویس مدرسه کار جابه‌جایی دانش‌آموزان را انجام می‌دهند.  «سجاد سلیمانی» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: سازمان تاکسیرانی کرمانشاه تاکنون بیش از 5 هزار برچسب برای سرویس‌های مدارس چاپ کرده و به رانندگان خودروهایی موردنظر داده است. وی تاکید کرد: با توجه به راه‌اندازی سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی، برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای ساماندهی سرویس‌های مدارس انجام شده است تا والدین با ثبت‌نام در سامانه «سپند» با رصد زمان رفت و برگشت دانش‌آموز خود با آرامش خاطر بیشتری فرزندان خود را راهی مدرسه کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر کرمانشاه افزود: ۱۲ اکیپ گشت و بازرسی با همکاری پلیس راهور برای نظارت مستمر و بازرسی از سرویس مدارس فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.  سلیمانی یادآور شد: از ماه گذشته ۶۵ شرکت‌ مجاز حمل‌و‌نقل درون شهری به نواحی سه‌گانه اداره کل آموزش و پرورش اعلام و در این مسیر همکاری لازم با کارگروه ماده ۱۸ آموزش و پرورش در شروع سال تحصیلی انجام شده است. به گفته وی، در سال جاری ۲۴ درصد هزینه نرخ کرایه سرویس مدرسه نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است و نرخ سرویس مدرسه براساس نوع خودرو اعلام شده محاسبه می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید