• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
شنبه 13 مهر 1398
کد مطلب : 82986
+
-

۳۶ هکتار از منابع طبیعی کرمانشاه به بیت‌المال بازگشت

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی کرمانشاه گفت: ۳۶ هکتار از منابع طبیعی استان طی ماه‌های مرداد و شهریور به بیت‌المال بازگشت. به گزارش روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه، «محمدحسین صادقی» اظهار کرد: رفع تصرف از اراضی ملی و مقابله با ساخت‌و‌سازها و تغییر کاربری‌های غیرمجاز در اولویت اقدامات دستگاه قضایی و شورای حفظ حقوق بیت‌المال در استان کرمانشاه است.  وی افزود: دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در راستای تکالیف قانونی خود باید با تشدید نظارت از هر گونه تصرف در اراضی طبیعی جلوگیری کنند. 

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه با تاکید بر این‌که عزم قوه قضائیه برای برخورد با متصرفان اراضی طبیعی جدی است، عنوان کرد: در ۲ ماه پایانی تابستان سال جاری بیش از ۳۶۱ هزار متر‌مربع از اراضی منابع طبیعی که تحت تصرف اشخاص بود با حکم قطعی، رفع تصرف شد و به بیت‌المال برگشت.
 

پیش‌بینی تولید 120 هزار متر‌مربع فرش دستباف 


معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از تولید بیش از 72 هزار متر‌مربع فرش دستباف در کرمانشاه در نیمه اول امسال خبر داد و پیش‌بینی کرد این میزان تا پایان سال به بیش از 120 هزار متر‌مربع برسد. به گزارش ایسنا «احسان باقرخانی» گفت: در 6 ماه امسال بیش از 72 هزار متر‌مربع فرش در کرمانشاه بافته شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد بیشتر شده است. 

وی بیشترین میزان فرش تولیدی را مربوط به کرمانشاه و سنقروکلیایی دانست. معاون بازرگانی سازمان صمت کرمانشاه همچنین از پرداخت بیش از 5هزار و 350 میلیون ریال تسهیلات به 409 بافنده هم خبر داد که با هدف کمک به افزایش تولیدات بافندگان صورت گرفته است. باقرخانی با بیان این‌که در این مدت بیش از 3هزار و 100 کارت قالبیافی صادر و تمدید شده، عنوان کرد: تعداد کارت‌های قالیبافی استان اکنون به بیش از 74 هزار و 100 مورد رسیده است. 

وی از صدور 10 پروانه راه‌اندازی کارگاه متمرکز و غیرمتمرکز قالیبافی در نیمه اول امسال هم خبر داد و تاکید کرد: تاکنون برای 145 کارگاه در استان پروانه صادر شده است. به گفته این مسئول، در 6 ماه امسال 7هزار و 100 مورد بازدید نیز از کارگاه‌های قالیبافی صورت گرفته است.  معاون بازرگانی سازمان صمت استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری یک نمایشگاه فرش در نیمه اول امسال در کرمانشاه، گفت: بنا داریم 2 نمایشگاه دیگر نیز نیمه دوم امسال برپا کنیم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید