• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
شنبه 13 مهر 1398
کد مطلب : 82978
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/1mX0
+
-

4500  بازرسی از کارگاه‌های کردستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: قانون کار جمهوری اسلامی ایران نگاه ویژه‌ای به کار کودکان دارد و بر اساس این قانون، به‌کارگیری کودکان کمتر از ۱۵ سال سن در کارگاه‌ها ممنوع است.

به گزارش ایسنا «برهان صلواتی» با اشاره به این‌که قانون کار ایران بین کار کودک و کودکان کار تفاوت قائل شده است، اظهار کرد: کودکان کار در همه جوامع وجود دارند و باید با تشکیل سمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد و کار فرهنگی و ترویجی، زیرساخت‌های لازم برای کاهش جمعیت کودکان کار و مصون نگه‌داشتن آنها از آسیب‌های اجتماعی فراهم شود. 

وی به آمار بیش از 4هزار و 500 مورد بازرسی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در 6 ماه اول امسال از کارگاه‌های استان خبر داد و گفت: ارجاع کار به کودکان بیشتر در کارگاه‌های خانوادگی اتفاق می‌افتد اما در این بازرسی‌ها، حساسیت ویژه به کار کودکان داشته‌ایم. مدیرکل کار کردستان بیان کرد: تابستان امسال مجموعه ورزشی کارگران سنندج به صورت رایگان در اختیار کودکان گذاشتهشده است.

 صلواتی در ادامه عنوان کرد: به منظور ارائه خدمات رفاهی و حفظ سلامت کودکان و مهم‌تر از همه جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی کودکان، سالن سرپوشیده مجموعه ورزشی کارگران سنندج در رشته‌های مختلف ورزشی به صورت رایگان در اختیار کودکان گذاشته شد. وی اظهار کرد: قانون کار جمهوری اسلامی ایران نگاه ویژه‌ای به کار کودکان دارد و بر اساس این قانون، به‌کارگیری کودکان کمتر از ۱۵ سال سن در کارگاه‌ها ممنوع است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید