• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 13 مهر 1398
کد مطلب : 82916
+
-

نخستین مرکز طب سالمندی در مرکزی

مدیر کل‌ بهزیستی ‌استان‌ مرکزی از ایجاد نخستین مرکز طب سالمندی با هدف پیشگیری و درمان سالمندان در استان خبر می‌دهد و به همشهری می‌گوید: در حال حاضر این پروژه در دست پیگیری است. زهرا امینی بیان می‌کند: 2۱۰۰ متر‌ مربع از یکی از کلینیک‌های استان توسط دانشگاه علوم پزشکی اراک برای ایجاد مرکز طب سالمندی اختصاص یافته و امیدواریم بهره‌برداری از این مرکز تا 8 ماه آینده محقق شود.
وی ادامه می‌دهد: این استان از جمله استان‌های پیر کشور است و در زمینه سالمندی رتبه نخست را در کشور دارد.
مدیر کل‌ بهزیستی ‌استان‌ مرکزی اظهار می‌کند: با توجه به افزایش جمعیت و رتبه اول سالمندی استان در کشور، پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۰ حدود ۳۰ درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل دهند. نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی هم با بیان این‌که سالمندان مهم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی کشور هستند، می‌گوید: در قانون برنامه ششم توسعه، مجلس به حمایت از سالمندان توجه ویژه کرده به نحوی که در ماده ۸۰ این قانون دولت مکلف شده است ۲۵ درصد از مجموع جمعیت سالمندان کشور را زیر پوشش قرار دهد. علی‌اکبر کریمی بیان می‌کند: آنچه مسلم است سالمندان قبل از هرگونه حمایتی نیاز به حمایت معنوی به‌‌ویژه احترام و تکریم از سوی خانواده و جامعه دارند. بی‌شک توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان، افزایش سطح رفاه، ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی و فضای مناسب سبب خواهد شد امید به زندگی در میان سالمندان افزایش یابد.
وی ادامه می‌دهد: مناسب‌سازی فضای شهری برای حضور سالمندان باید یکی از اولویت‌های مهم حوزه عمرانی و مدیریت شهری باشد تا سالمندان بتوانند همچون سایر رده‌های سنی از خدمات ورزشی و تفریحی داخل شهر به‌راحتی و با کمترین مشکل استفاده کنند.
نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس اظهار می‌کند: با توجه به رشد جمعیت سالمند باید از همین حالا زیرساخت‌های حمایتی در هر زمینه‌ای برای سالمندان در استان و کشور فراهم شود تا در سال‌های آینده با کمترین مشکل مواجه باشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید