• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 13 مهر 1398
کد مطلب : 82721
+
-

افزایش 16 برابری کشت کلزا در مراغه

 مدیر جهاد کشاورزی مراغه از افزایش 16 برابری کشت کلزا در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد. «اسماعیل کریمی ‌اصل» به ایرنا گفت: با توجه به نیاز داخلی و ضرورت تولید روغن خام، گیاه کلزا از جمله منابع اساسی برای تولید این محصول و کالای اساسی است. بر این اساس، ارتقای ضریب خودکفایی در تولید محصول کلزا از اولویت‌های جهاد کشاورزی است و تحقق آن نیازمند عزم ملی در حوزه‌های مختلف اجرایی، از مدیران در سطوح مختلف تا کشاورزان است. 

وی بیان کرد: علاوه بر مشکل کشور در تامین روغن خوراکی مورد نیاز مردم، جنوب آذربایجان شرقی که مراغه نیز در این موقعیت جغرافیایی قرار گرفته، با چالش‌هایی مانند خشک شدن دریاچه ارومیه، فرسایش خاک و محدودیت تنوع کشت گیاهان زراعی مواجه است. کریمی اصل گفت: برای این منظور، توسعه و ترویج کشت کلزا در سال زراعی ۹۹-۹۸ در دستور کار قرار گرفته و کشاورزان پیشرو با تلاش‌های مروجان کشاورزی با طرح حاضر آشنا شده‌اند و استقبال خوبی از آن کرده‌اند. 

این مسئول ادامه داد: سال گذشته فقط 4 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت محصول کلزا بوده که در سال جاری به 64 هکتار رسیده و بیش از ۱۶ برابر افزایش یافته است. کریمی اصل ادامه داد: بر اساس رویکرد وزارت جهاد کشاورزی، هم‌اکنون تسهیلات ویژه‌ای برای کاشت محصول کلزا در اراضی مختلف به کشاورزان پرداخت و ارائه می‌شود و بر اساس پیش‌بینی‌ها امید است در سال زراعی آینده شاهد افزایش چندین برابری اراضی زیر کشت این محصول روغنی در زمین‌های کشاورزی این شهرستان باشیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :