• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
شنبه 13 مهر 1398
کد مطلب : 82718
+
-

خسارت باد به باغ‌های اهر

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر از ریزش میوه در باغ‌ها این شهرستان به دنبال وزش بادهای شدید خبر داد. به گزارش ایسنا، «محمد اسدی» گفت: با توجه به وزش بادهای شدید به صورت طوفان با سرعت بیش از 16 کیلومتر در ساعت، بیشتر باغ‌های شهرستان اهر دچار خسارت شده و عمدتاً باعث ریزش میوه‌های درجه یک در باغ‌ها و کاهش محصولات باغی شده است. 

وی افزود: با توجه به آمار ارائه‌شده، وضعیت فعلی باغ‌های شهرستان و پیش‌بینی‌ها عملکرد محصولات سردرختی در این شهرستان با کاهش مواجه خواهد بود.اسدی ضمن اعلام آمار باغ‌های موجود در این شهرستان و ظرفیت تولید بالای اراضی باغی این شهرستان اظهار کرد: این بادزدگی در 5800 هکتار از باغ‌ها شهرستان با توجه به زمان برداشت محصولات باغی، خسارت زیادی به سطح زیر کشت محصول سیب وارد کرده است.  

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر با ابراز نگرانی از کاهش تولید کیفی محصول باغداران در مرحله برداشت باغ‌ها گفت: میزان این خسارت از 30 تا 50 درصد در مناطق مختلف بوده و خسارت ریالی وارده 83 میلیارد تومان برآورد شده است. بادزدگی بیشتر در باغ‌های سیب شهرستان با توجه به کشت غالب این محصول و همزمان با مرحله برداشت محصول سیب در شهرستان و روستاهای اطراف قابل مشاهده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید