• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
پنج شنبه 10 اسفند 1396
کد مطلب : 8269
+
-

از ایده تا استارتاپ

ایده مشاوره روانشناسی آنلاین را وحید کریمانه با راه‌اندازی استارتاپ «فول‌فکر» ایجاد کرد. از حدود دو سال و نیم پیش او تصمیم گرفت با مرتبط کردن مشاوران و کسانی که به این خدمات نیاز داشتند، درآمد کسب کند. این داستان راه‌اندازی کسب و کار تازه اوست که برای همشهری بازگو کرده است. ایده از کجا آمد؟ رفتار مردم با کسانی که در بعضی صفحه‌های شبکه‌های مجازی سؤالات‌شان در حوزه مسائل زناشویی را مطرح می‌کردند، خوب نبود. چنین افرادی مورد تمسخر قرار می‌گرفتند و در بسیاری از موارد جواب درست، دقیق و کارشناسانه‌ای برایشان وجود نداشت. این ماجرا جرقه راه انداختن استارتاپی برای مشاوره و روانشناسی در ذهنم زد. قرار بود متخصص‌های حوزه روانشناسی و مشاوره را به کسانی وصل کند که به هر دلیلی نمی‌توانند به مشاوره خوب دسترسی داشته باشند. چطور مشاوران را قانع کردم؟ ما به‌عنوان یک فضای بازار جدید، یک روش درآمدی جدید برای مشاوران ایجاد کردیم و در ازای این خدمت، خودمان درصدی از هزینه ویزیت را برداشتیم. اضافه کردن تعداد خدمات‌گیرندگان در حالی اتفاق افتاده که آنها در زمان آزادشان پاسخگوی مشاوره‌گیرندگان به‌صورت آنلاین هستند. چطور مردم عادی را قانع کردم؟ در این روش آنلاین چون هزینه‌های جاری مشاور مثل اجاره مطب، منشی و... حذف شده، هزینه ویزیت هم به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای پایین می‌آید. در عین حال، یک علم نوینی به نام «سایبر سایکولوژی» (علم روانشناسی مجازی) وجود دارد و کسانی که مشکل دسترسی دارند یا خجالت می‌کشند، با این سیستم جلو می‌روند. درکشورهای دیگر و روستاهای کوچک هم می‌توانیم خدمات‌مان را گسترش بدهیم. چطور بودجه جمع کردم؟ کمی از پس‌انداز خودم و کمک برادرم برداشتم تا کار را شروع کنم. بعد از مدتی کار، یک شتاب‌دهنده پیدا کردم که پول بیشتر و مشاوره تجاری برایم فراهم کرد. در طول این مدت مدل‌های مختلف تجاری را آزمایش کردیم و درنهایت، بعد از بیشتر از 2سال به یک روش ثابت و مؤثر رسیدیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید