• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 11 مهر 1398
کد مطلب : 82647
+
-

حس‌های خیابان را می‌نویسند


«حس خیابان»؛ نخستین جشنواره ادبی دغدغه‌ها و تجربیات کارتن‌خوابی افتتاح شد. این جشنواره قرار است در 2 بخش ویژه و حرفه‌ای برگزار شود تا در این بخش‌ها در مورد تجربیات کارتن‌خوابی و حس و حال آن شعر و داستان نوشته شود.
سمانه نائینی، دبیر اجرایی جشنواره «حس خیابان» در مورد این جشنواره، گفت: «در بخش حرفه‌ای جشنواره قرار است آثار شاعران و نویسندگانی که در حوزه کارتن‌خوابی و آسیب‌های آن دغدغه‌مند هستند، حضور داشته باشد. همچنین در بخش ویژه علاقه‌مندان باتجربه کارتن‌خوابی (زنان، مردان، کودکان و افراد تراجنسیتی) می‌توانند آثار خود را به این مسابقه ارسال کنند. او ادامه داد: شعر، داستان و خاطره (ویژه افراد باتجربه کارتن‌خوابی) 3 حوزه است که این افراد می‌توانند آثار خود را در این حوزه ارسال کنند.
نائینی افزود: توجه جامعه به موضوع خیابان‌خوابی، ایجاد انگیزه و خلاقیت در گروه ویژه (با‌تجربه کارتن‌خوابی)، استفاده از تجربیات کارتن‌خوابی برای تولید آثار هنری، قدردانی از هنرمندانی که در آثارشان به موضوع آسیب‌های اجتماعی و به‌ویژه کارتن‌خوابی توجه ویژه داشته‌اند و الگوسازی در حوزه هنر اجتماعی از اهداف این جشنواره است.
دبیر اجرایی جشنواره «حس خیابان» در مورد شرایط شرکت در این جشنواره، گفت: در بخش حرفه‌ای همه آثار (منتشر شده یا نشده) با درونمایه مدنظر جشنواره می‌توانند در این جایزه شرکت کنند. همچنین در بخش ویژه افراد برای شرکت در بخش ویژه می‌توانند تجربه خیابان‌خوابی خود را اعلام کنند.
او در مورد مهلت و شیوه ارسال آثار نیز گفت: «پدیدآورندگان 2 نسخه از آثار خود را تا هشتم آبان‌ماه ۱۳۹۸ به دبیرخانه جشنواره به نشانی: تهران، بزرگراه محلاتی، خیابان صالحی، کوچه عبدالمحمدی، پلاک6 یا نسخهPDF  را به نشانی الکترونیکی info@toloo.org و یا اینکه در تلگرام به شماره09034561593 ارسال کنند. نایینی ادامه داد: هیأت انتخاب جشنواره به‌ترتیب حروف الفبا عبارتند از: امید صباغنو، سیدجعفر عزیزی، نفیسه علوی، اصغر علی کرمی، آیدا عمیدی، حدیث لزرغلامی و سمانه نائینی هستند؛ البته اعضای محترم هیأت داوران که شامل مفاخر ادبیات ملی هستند متعاقبا اعلام خواهد شد.
دبیر اجرایی جشنواره «حس خیابان» در پایان تأکید کرد: مراسم اختتامیه جایزه، همزمان با آیین شب یلدا برگزار خواهد شد.
(همشهری)

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :