• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 11 مهر 1398
کد مطلب : 82611
+
-

امان از این تیم خسته


تیم ملی والیبال ایران دوباره باخت. ایران که در نخستین بازی در جام‌جهانی مقابل تیم جوان روسیه باخته بود، صبح دیروز شکست بدتری را مقابل مصر تجربه کرد؛ 3 بر یک (۲۵-۲۲، ۲۴-۲۶، ۱۸-۲۵ و ۲۴-۲۶).
این دو شکست، انتقادات از ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم را افزایش داده است. از ابتدای سال، سال فشرده‌ای برای والیبال ایران پیش‌بینی شده بود. لیگ ملت‌های جهان، مسابقات انتخابی المپیک، قهرمانی آسیا و جام‌جهانی و مسابقات منطقه‌ای المپیک، 5 رویداد مهم تقویم امسال بود. دعوت از 25بازیکن به اردوی تیم ملی منطقی بود و انتظار این بود که با توجه به حساسیت مسابقات، ایگور ترکیب تیم را مشخص کند اما ترکیب او ثابت بود. انتقادها از لیگ ملت‌ها آغاز شد. در حالی ‌که بیشتر تیم‌ها، نفرات جوانشان را به میدان فرستاده بودند، ایران بهترین‌ها را در ترکیب داشت. توضیح سرمربی این بود که این لیگ، تنها میدانی است که ایران فرصت رفتن روی سکو را دارد و به همین دلیل با ترکیب اصلی بازی می‌کند. ولی تیم روی سکو نرفت.
در مسابقات انتخابی المپیک، درحالی‌که همه با نفرات اصلی و سرحال برای سهمیه رقابت می‌کردند، بازیکنان ایران رمق چندانی برای مقابله با‌ آنها نداشتند و در گرفتن سهمیه ناکام ماندند. حداقل انتظار این بود که در مسابقات قهرمانی آسیا تیم جوان شود. ایران اگر جزو 8 تیم اول قرار می‌گرفت، مجاز می‌شد تا در انتخابی منطقه‌ای المپیک حضور داشته باشد. اما در این مسابقات هم همه نفرات اصلی به بازی گرفته شدند. همین نفرات بعد از 3 تورنمنت سنگین در جام‌جهانی شرکت کردند. حالا تیم 2 شکست غیرمنتظره داشته و همه کارشناسان می‌گویند دلیل این نتایج، خستگی تیم است. اردوهای پی‌درپی و مسابقات فشرده توانی برای آنها نگذاشته است.
ایگور بعد از بازی با مصر این خستگی را تأیید کرد و حتی گفت که تیم او آماده نیست: «زمان زیادی نداشتیم و در حالی وارد مسابقات جام‌جهانی شدیم که آماده یک تورنمنت طولانی نبودیم. امیدوارم بازیکنان بعد از این شکست، انرژی خود را در زمین تقویت کنند. در مورد فاکتورهای بازی حرفی ندارم چون زمان زیادی برای تغییر نداشتیم. انرژی، مهم‌ترین چیزی است که نیاز داریم، تیم خسته‌ای داریم.» بامداد فردا تیم ملی ایران در بازی سوم با تیم کانادا روبه‌رو می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید