تردد روزانه50هزار مسافر در خط 7مترو
با افزایش ایستگاهها و کاهش 3دقیقهای سرفاصله حرکت قطارها در خط 7مترو، آمار مسافران این خط از ابتدای مهرماه 98به 50هزار مسافر در روز رسید. این آمار نشان میدهد کاهش سرفاصله در افزایش ترددهای مترو چه اثر فوقالعادهای دارد.
به گزارش همشهری ، محسن پورسیدآقایی، معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه حرکت به سمت «حملونقل پاک»، نهتنها یک هدف همیشگی بلکه یک استراتژی برگشتناپذیر در مدیریت شهری است تصریح کرد: تحقق این هدف نیازمند تغییر نگرش به موضوع حملونقل و اتخاذ دو رویکرد توسعه حملونقل عمومی و ایجاد محدودیتهای تردد است. معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه از سالها پیش در بسیاری از شهرهای جهان، حرکت به سمت حملونقل پاک آغاز شده و در سالهای اخیر نیز مدیریت شهری تهران با همکاری شورای شهر، حرکت در این مسیر را شروع کرده است، اظهار داشت: اهتمام مدیریت شهری، حرکت در مسیر حملونقل پاک با استفاده از وسایل نقلیه بدون آلایندگی یا با حداقل آلایندگی است که مقصد این مسیر به شهری با هوای سالم و بهاصطلاح «شهر پاک» منتهی میشود. پورسیدآقایی با اشاره به اینکه پیشنیاز تحقق شهر پاک، دستیابی به حملونقل عمومی پاک است، اظهار کرد: بدیهی است که این استراتژی حیاتی، نیازمند اختصاص یارانه مناسب به ناوگان حملونقل عمومی و بهینهسازی مستمر این ناوگان، توسعه ناوگان حملونقل عمومی پاک همچون مترو، دوچرخه، موتورسیکلت برقی و... است. وی با بیان اینکه مدیریت شهری از هیچ تلاش و کوششی در جهت حمایت از حملونقل پاک فروگذار نمیکند گفت: بهگونهای که توانستهایم با کاهش سرفاصله قطارها به 3.5دقیقه، ظرفیت ناوگان مترو را تا 54درصد افزایش دهیم، این در حالی است که پیش از این سرفاصله حرکت قطارها بیش از 6 دقیقه بود.
معاون شهردار تهران در ادامه به بهرهبرداری از ایستگاههای جدید خط 7مترو اشاره کرد و گفت: از ابتدای مهرماه تاکنون که سرفاصله حرکت قطار در این خط از 15دقیقه به 12دقیقه کاهشیافته است آمار مسافران خط 7متروی تهران هم از 50هزار نفر در روز عبور کرده است. پورسیدآقایی بر ضرورت توسعه دوچرخهسواری و رویکرد مدیریت شهری نسبت به توسعه مسیرهای دوچرخهسواری بهعنوان یک مُد حملونقلی پاک در پایتخت تأکید کرد و گفت: ایجاد زیرساختهای لازم در توسعه مسیرهای دوچرخهسواری، توجه به فرهنگ استفاده از این وسیله نقلیه و آشتی دادن مردم با دوچرخه در تحقق این هدف از اهمیت بالایی برخوردار است، معتقدم سیاستهای شهرداری به بار نشسته است و دوچرخههای اشتراکی نسل 4که توسط سرمایهگذار بخش خصوصی در کلانشهر تهران اجرایی شده توانسته وضعیت صفر دوچرخهسواری اشتراکی در پایتخت را حالا به روزانه 4000نفر برساند؛ گرچه این عدد با توجه به جمعیتمان کم است، اما شروع افتخارآمیزی است. معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در 8 ماهی که دوچرخههای اشتراکی راهاندازی شده از آزادسازی 14تن کربن در هوای پایتخت جلوگیری کردهایم، اظهار کرد: همزمان با توسعه حملونقل عمومی میبایست محدودیتهای ترافیکی نیز ایجاد کنیم، چراکه میزان مسافران مترو با اینکه 59درصد افزایشیافته، کمتر از 5 درصد رشد داشته است و این نشان میدهد که در کنار توسعه حملونقل عمومی باید محدودیتهایی برای خودروهای شخصی
اعمال کنیم.