• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
چهار شنبه 10 مهر 1398
کد مطلب : 82467
+
-

۲۸۰ پروژه گازرسانی در دست اقدام

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: در حال حاضر از هزار و ۷۰۳ روستای دارای سکنه در کردستان هزار و ۲۲۵ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردارند و 280 پروژه نیز در دست اجراست. به گزارش مهر «احمد فعله‌گری» با اشاره به روند گازرسانی به مناطق روستایی استان کردستان و شتاب گرفتن این طرح طی چند سال اخیر اظهار کرد: از مجموع روستاهای دارای سکنه در این استان قابلیت گازرسانی به هزار و ۵۰۳ روستا وجود دارد که تا پایان سال طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده ۱۴۹ روستای دیگر به شبکه گازرسانی کشور متصل می‌شوند. 

وی افزود: تعداد زیادی پروژه گازرسانی برای سال ۹۸ تعریف شده است که شامل گازرسانی به ۲۰۰ روستا و ۲۱۵ واحد صنعتی است که در هفته دولت ۵۱ روستا و ۸۴ واحد صنعتی از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند و سعی داریم بقیه پروژه‌ها را نیز تا پایان سال به اتمام برسانیم.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۵۱ روستای استان به شبکه گاز طبیعی متصل شده‌اند که برای انجام این حجم از عملیات گازرسانی در سطح کردستان بیش از ۴۲۶ کیلومتر شبکه‌گذاری انجام شده است. فعله‌گری با بیان این‌که هم‌اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۸۹ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند، یادآور شد: در سطح کشور از لحاظ تعداد روستاهای گازدار در رتبه هفتم قرار داریم.

وی با اشاره به نصب 2 هزار و ۲۷۴ مورد انشعاب در سال جاری بیان کرد: شرکت گاز استان کردستان از ابتدای امسال تاکنون 5 هزار و ۷۰۰ هزار مشترک جدید را تحت پوشش خدمات گازرسانی خود قرار داده است. مدیرعامل شرکت گاز کردستان به هزینه تمام شده پروژه‌های گازرسانی در این استان در مقایسه با سایر نقاط کشور اشاره کرد و گفت: به دلیل شرایط خاص جغرافیایی هزینه انجام و اجرای طرح‌های گازرسانی در استان کردستان چند برابر سایر نقاط کشور است. وی فاصله دور روستاهای کردستان از همدیگر را از جمله مشکلات این حوزه عنوان کرد و افزود: علی‌رغم وجود این محدودیت‌ها ولی با تلاش جهادی همه عوامل و البته همکاری خود مردم فعالیت‌های بسیار خوبی در دست اجراست.

این خبر را به اشتراک بگذارید