• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
چهار شنبه 10 مهر 1398
کد مطلب : 82465
+
-

راه‌اندازی کتابخانه سیار در سنندج

شهردار سنندج از اختصاص یک دستگاه اتوبوس برای راه‌اندازی کتابخانه سیار خبر داد. به گزارش همشهری، «حشمت‌الله صیدی» در دیدار با مدیر کل کتابخانه‌های عمومی کردستان اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های فرهنگی در میان شهروندان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید برای انس گرفتن شهروندان به‌خصوص جوانان و نوجوانان با کتاب تمام تلاش خود را به کار ببندیم. وی افزود: به منظور ارتقای دانش عمومی و همچنین ترویج و اشاعه فرهنگ کتابخوانی یک دستگاه اتوبوس از سوی شهرداری سنندج برای راه‌اندازی کتابخانه سیار اختصاص می‌یابد. 

شهردار سنندج با اشاره به این‌که ترویج فرهنگ کتابخوانی تاثیر بسزایی در روند جامعه‌پذیری و ارتقای فرهنگ دارد، گفت: ترویج این سنت حسنه در راستای اشاعه فرهنگ کتابخوانی و ارتقای شاخص‌های مطالعه باید مورد توجه باشد. مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هم در این دیدار گفت: پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها که حق قانونی آنان بوده، توسط شهرداری به‌موقع پرداخت شده است. 

وی گفت: نهاد مردمی همچون شهرداری و شورای اسلامی شهر می‌توانند بستر لازم برای ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه را مهیا کنند و در این زمینه باید تمام نهادها و حوزه‌های مختلف همکاری و تعامل لازم را داشته باشند.رئیس شورای اسلامی شهر سنندج نیز اظهار کرد: یکی از عوامل کلیدی و بنیادی در پیشرفت اقتصادی هر جامعه در هر زمان و تولید اشتغال، داشتن اقتصاد مبتنی بر دانش قلمداد می‌شود.

«جلال شریعتی» افزود: این رویه نقش مهمی در تولید ثروت جامعه داشته و بی‌توجهی به اقتصاد دانش‌محور موجب رکود و عقب‌ماندگی می‌شود. وی یادآور شد: کتابخانه‌ها به عنوان یکی از مراکز تولید و ترویج دانش نقش خود را به شیوه نوین در تمام ابعاد توسعه که مبنای آن دانش‌محور است انجام می‌دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج تاکید کرد: تلاش جهادی برای رسیدن به شاخص‌ها و استانداردهای موجود در راستای شرایط مربوط به کتابخانه‌ها با اهمیت تلقی شود. استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارای ۸۰ باب کتابخانه نهادی و مشارکتی است که از این تعداد ۵۰ باب نهادی و بقیه مشارکتی هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید