• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 10 مهر 1398
کد مطلب : 82368
+
-

طرح توسعه اکولوژیک شتر در بیارجمند

معاون جهاد کشاورزی سمنان: ایجاد چراگاه‌های مصنوعی برای کشت خارشتر در دستورکار قرار گرفت

دام
طرح توسعه اکولوژیک شتر در بیارجمند

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: مزارع خارشتر در بخش بیارجمند شاهرود به‌عنوان پایلوت طرح توسعه اکولوژیک شتر انتخاب شد. 

به گزارش مهر «مصطفی شاه‌حسینی» در حاشیه بازدید از طرح‌های اکولوژیک بیارجمند با بیان این‌که این بخش یکی از مناطق هفت‌گانه پایلوت کشوری برای طرح توسعه اکولوژیک شتر است، اضافه کرد: ایجاد چراگاه‌های مصنوعی برای افزایش درآمد شترداران و احیای مراتع امری ضروری به شمار می‌رود، بنابراین کشت خارشتر در دستور کار قرار گرفته است.


 نواحی کویری مستعد پرورش شتر

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سمنان با بیان این‌که جنوب این استان به علت داشتن نواحی کویری یکی از نقاط مستعد پرورش شتر به شمار می‌رود، افزود: علاوه بر اهدافی که در این طرح عنوان شد، ایجاد اشتغال پایدار روستایی مهم‌ترین برنامه‌ای است که در جهاد کشاورزی دنبال می‌شود.

شاه‌حسینی با بیان این‌که تلاش شده از گونه‌های مقاوم به خشکی و شوری در این طرح استفاده شود، اظهار کرد: از این ‌رو گیاه خارشتر و گسترش مزارع این گیاه برای پایلوت طرح برگزیده شده و این مهم در دستور کار است. 


 ساخت سایت پرورش شتر

معاون جهاد کشاورزی سمنان با بیان این‌که در این استان ۱۵ هزار نفر شتر وجود دارد، اظهار کرد: این آمار استان سمنان را به رتبه پنجم کشور از نظر جمعیت شتر سوق داده است، بنابراین سایت‌های الگویی طرح توسعه اکولوژیک شتر در مناطق هفت‌گانه ازجمله بیارجمند ساخته می‌شود. 

وی با بیان این‌که سمنان از نظر شترداری یکی از استان‌های مهم کشور محسوب می‌شود، افزود: این استان به علت استقرار ایستگاه پرورش و اصلاح نژاد شتر کشور در این زمینه پیشرو است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :