• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 10 مهر 1398
کد مطلب : 82367
+
-

بیشتر پرونده‌های قضایی آبدانان به اختلافات ملکی مربوط است

رئیس دادگستری آبدانان اظهار کرد: بیشترین تعداد پرونده‌های قضایی این شهرستان به اختلافات ملکی و درگیری‌های شخصی مربوط است. به گزارش ایرنا، «علیرضا طهماسبی» گفت: بر اساس بررسی‌های انجام‌شده، بیش از ۱۰ هزار هکتار از عرصه‌ها و منابع ملی این شهرستان در دست اشخاص سودجو قرار دارد که با دور زدن قانون و پرونده‌سازی و اخذ آرای قضایی و انتظامی، به اموال عمومی دست‌درازی کرده‌اند.

وی تاکید کرد: دستگاه قضایی مصمم است با تمام توان از عرصه‌های جنگلی، منابع طبیعی و اموال دولتی پاسداری و با متخلفان و سهل‌انگاران در این زمینه در هر جایگاه و مقامی به شدت برخورد کند و اموال‌ و سرمایه‌های ملی را به بیت‌المال‌ برگرداند.

فرمانده انتظامی آبدانان نیز گفت: علت بسیاری از درگیری‌ها و مراجعات مردم به یگان‌های انتظامی شهرستان اختلافات ملکی و تصرف غیرقانونی منابع طبیعی است. سرهنگ «محمد سلیمی‌زاده» افزود: با تلاش و هوشیاری عوامل انتظامی و مشارکت بزرگان و ریش‌سفیدان منطقه،‌ شهرستان آبدانان در این زمینه از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است. مدیر منابع طبیعی آبدانان نیز بیان کرد: این شهرستان دارای ۲۶۰ هزار هکتار عرصه ملی و منابع طبیعی است که ۱۲۰ هزار هکتار آن را عرصه‌های جنگلی تشکیل می‌دهد.

«قدرت نوروزی» ادامه داد: ۹۴۳ هکتار از عرصه‌های ملی آبدانان دارای معارض مردمی است که چنانچه اقدامات قضایی و انتظامی برای خلع‌ید قانونی این اراضی از متجاوزان صورت نگیرد، در آینده نزدیک به‌ کانون بحران اجتماعی تبدیل خواهند شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید